image
hl1

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień 2020 w grupie II „Misie”

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze grupa ,,Misie”

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE – MIESIĄC WRZESIEŃ

 

  1. Integrowanie grupy rówieśniczej.
  2. Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  3. Stosowanie podstawowych zwrotów grzecznościowych dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję.
  4. Wdrażanie do samodzielności w codziennych czynnościach porządkowych, samoobsługowych, higienicznych.
  5. Przypomnienie zasad korzystania z placu zabaw.
  6. Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach, dzielenie się zabawkami, przestrzenią do zabawy; równe traktowanie wszystkich kolegów.
  7. Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
  8. Poznanie pracy policjanta, lekarza, pielęgniarki – atrybuty zawodów.
  9. Opanowanie umiejętności prawidłowego mycia rąk i zębów.
  10. Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała, szczegółów twarzy.
  11. Nazywanie stanów emocjonalnych; rozpoznawanie ich na podstawie mimiki.
  12. Dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku.
  13. Rozwijanie umiejętności nazywania owoców krajowych i egzotycznych.
  14. Rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  15. Wdrażanie do posługiwania się pojęciami oznaczającymi cechy przedmiotów – kolor, wielkość, przeznaczenie.
  16. Rozwijanie umiejętności porównywania, klasyfikowania, szeregowania, kontynuowania rytmu.
  17. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  18. Układanie krótkich zdań na podany temat.
  19. Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej wyrazów.
  20. Nauka piosenek i pląsów.
  21. Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom oraz zajęciach ruchowych.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc maj

  • – rozbudzanie zainteresowania własną miejscowością;
  • – rozwijanie poczucia przynależności narodowej;
  • – oglądanie flagi;
  • – poznawanie wybranych wiadomości o Warszawie;
  • – poznawanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łące;
  • – oglądanie zdjęć przedstawiających bardziej znane motyle; poznawanie ich nazw;
  • – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza i opowiadanie jego treści własnymi słowami;
  • – poznawanie zwierząt mieszkających na wiejskim podwórku;
  • – wymienianie członków swojej rodziny
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji;
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw;
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie

prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru)

  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami;
  • dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii;
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
  • uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania rzeczy oraz ich grupowania;
  • określanie wysokości przedmiotów;
  • rozwijanie umiejętności określania masy przedmiotów;
  • rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem i możliwości wokalnych;
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych;

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc: kwiecień

  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie czterech;
  • ćwiczenia w porównywaniu wielkości;
  • zapoznanie ze zwyczajami wielkanocnymi;
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania rzeczy oraz ich grupowania;
  • zapoznanie ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy;
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji;
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw;
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie

prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru)

  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami;
  • dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii;
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
  • uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem i możliwości wokalnych;
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych;

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze grupa ,,Misie”

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec

  • wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji;
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw;
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie

prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru)

  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami;
  • dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii;
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
  • uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania rzeczy oraz ich grupowania;
  • określanie wysokości przedmiotów;
  • rozwijanie umiejętności określania masy przedmiotów;
  • rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem i możliwości wokalnych;
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych;
  • zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi;
  • przybliżanie wiadomości na temat teatru;
  • zapoznanie z teatrzykiem cieni;
  • zachęcanie do zabaw w teatr;
  • poznawanie oznak wiosny;
  • zwracanie uwagi na kaprysy pogody w marcu.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc luty

  • Rozpoznawanie przedmiotów wykorzystywanych w pracach kuchennych, nazywanie ich i określanie, do czego służą;
  • poznawanie pracy kucharki;
  • poznawanie wyposażenia kuchni; rozpoznawanie i nazywanie znajdujących się tam przedmiotów służących do przygotowywania posiłków;
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania dźwięków- odgłosy dochodzące z kuchni;
  • poznawanie przeznaczenia sztućców;
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji;
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw;
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie

prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru)

  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
  • dzielenie się swoimi przeżyciami;
  • dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii;
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu;
  • uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń

  • poznawanie nazw i wyglądu wybranych ptaków;
  • poznawanie sposobów pomagania ptakom w zimie;
  • poznawanie zwierząt żyjących w lesie;
  • poznawanie sposobów pomagania leśnym zwierzętom w zimie;
  • rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie;
  • słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich;
  • nazywanie sprzętu używanego podczas zabawy na śniegu;
  • poznawanie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu;
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
  • utrwalanie wiedzy na temat swojego imienia i nazwiska oraz wieku;
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek;
  • ukazanie sposobu niesienia pomocy osobom starszym;
  • wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji;
  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw;
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek;
  • uczestniczenie w krótkim programie artystycznym;
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik

  1. Pierwszy raz w przedszkolu – tydzień 1 i 2
  • Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptacja w przedszkolu
  • Poznawanie i utrwalanie imion kolegów i koleżanek
  • Zapoznanie dzieci z kącikami zainteresowań: omówienie sposobu korzystania z nich
  • Rozpoznawanie swoich znaczków , wyjaśnianie do czego służą
  • Uświadamianie dziecku ,że jest częścią grupy
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu
  1. Nadeszła jesień
  • poznawanie nazw wybranych drzew
  • Rozwijanie sprawności manualnych
  • Rozpoznawanie dźwięków wysokich i niskich
  • Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
  1. Co robią zwierzęta jesienią?
  • Umuzykalnianie dzieci
  • Rozwijanie umiejętności liczenia
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej.