image
hl1

Propozycje zadań od 12.04.2021r. – 16.04.2021r.

12.04.2021 r

poniedziałek:

Temat: „Przedszkolna drama”

 

  1. „Moja złość” – wyrażanie uczuć za pomocą rysunku. Rodzic omawia z dziećmi sytuacje, które je złoszczą. Dziecko rysuję złość, używając dowolnych kolorów.

 

  1. „Twoje emocje” – rozwijanie poczucia akceptacji. Dziecko słuchając piosenki pokazuje jak wyglądają poszczególne emocje za pomocą mimiki twarzy, ruchów całego ciała.

Proszę kliknąć w ikonkę.

          

  1. Praca z Kartą pracy str. 25 – Dziecko koloruję na ten sam kolor bluzki osób stojących w takich samych pozach. We wspólnej zabawie próbują te pozy naśladować.

 

13.04.2021 r.

wtorek

Temat: „W kinie”

 

  1. „Do kina” – opowieść ruchowa. Rodzic opowiada (czyta) opowieść, a dzieci ilustrują treść ruchem:

 

      Idziemy do kina (maszerują w kole). Przechodzimy przez przejście dla pieszych (podnoszą jedną rękę w    górę). Teraz musimy stanąć w kolejce i kupić bilet (ustawiają się w linii, podają „pieniądze”, kiwają głową na znak podziękowania). Kupmy przekąski (ustawiają się ponownie w linii, masują brzuch). Jesteśmy już coraz bliżej, po cichu wejdźmy do sali (skradają się na paluszkach), odszukajmy miejsce (rozglądają się na boki). Jest! Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), bo właśnie zaczyna się seans (plecy wyprostowane). Film bardzo nam się podobał! (uśmiechają się), ale czas wracać do domu

(wstają i rozchodzą się w różne strony sali).

 

  1. Praca z Kartą pracy str. 26 – Dziecko wydmuchuje przez słomkę krople farby (po wyschnięciu to będą

postaci na ekranie TV), dokleja im oczy, dorysowuje elementy ciała. Rodzic może poprosić dzieci

o wymyślenie imion dla stworków.

 

14.04.2021 r.

środa

Temat: W teatrze

 

  1. Teatrzyk Pacynek „Trzy świnki” .

https://www.youtube.com/watch?v=XjXT-44q4eQ

  1. Praca plastyczno-techniczna „Kukiełka Świnka” z łyżki drewnianej.

Wykonaj według instrukcji z pomocą rodzica.

A teraz pobaw się z mamą lub tatą 🙂 Ty jesteś kukiełką Świnką. Miłej zabawy 🙂 

 

15.04.2021 r.

Czwartek

 

Temat: „Balet”

  1. „Tancerze baletowi” – zapoznanie z zawodem

Dziecko omawia postać na zdjęciu, strój, kolory. Rodzic mówi, jak nazywają się odpowiednie buty do tańca: pointy (puenty) oraz, że stój musi być wygodny, krótka sukienka.

        

  1. „Tańczymy w balecie” – reagowanie ruchem na muzykę.

Antonio Vivaldi, Lato (z cyklu: Cztery pory roku)

Dziecko słucha muzyki, opisuje, czy muzyka jest wesoła, smutna, szybka, wolna.

Następnie dziecko wykonuje ruchy do utworu:

– w lekkim rozkroku, kiwanie się na boki (x5) i podskok

– 3 krok przód, 3 kroki w tył i podskok

– ukłon.

Następnie dziecko samo tworzy swój układ do utworu.

 

  1. Praca z Kartą Pracy str. 27

Dziecko odnajduje różnice między obrazkami przedstawiającymi baletnicę.

 

16.04.2021 r.

Piątek

Temat: „W galerii”

 

  1. Zagadka:

Rodzic czyta zagadkę:

Dziecko odgaduje.

 

Kto za pomocą farb i pędzla,

na płótnie lub na papierze,

świat w piękne barwy ubierze? /malarz/

 

  1. Zabawa dydaktyczna „Narzędzia artysty” – Oglądanie przedmiotów niezbędnych w pracy malarza (sztaluga, pędzle, płótno, paleta, farby, tuba na szkice).

 

SZTALUGA

 

PALETA

TUBA NA SZKICE

PŁÓTNO MALARSKIE

PĘDZLE MALARSKIE

  1. JESTEM MALARZEM

Z pomocą rodzica spróbuj stworzyć nowe kolory.

 

 

 

 

PROPOZYCJE ZADAŃ  29.03 – 02.04.2021 R.

PONIEDZIAŁEK 29.03.2021 R.

Opowiadanie ,,Wielkanocny stół’’.

W przedświąteczny sobotni poranek Ania wstała bardzo wcześnie. Kiedy zeszła na dół czuła w domu dzieje są coś niezwykłego.

– Co mogło dziać się w domu?

Zajrzał do pokoju. Panowała tam niesamowita krzątanina. Domownicy, mama, tata i jej dwaj starsi bracia byli czymś bardzo przejęci i nie zwracali uwagi na małą Anię. Może o mnie zapomnieli pomyślała dziewczynka. Ania patrzyła co robi jej rodzina mama piekła w kuchni pyszne babki i mazurki, jej bracia pomagali tacie w sprzątaniu domu, tylko mała Ania nic nie robiła. Ale gdy zobaczyła ją mama zaprosiła córeczkę do stołu zawołała resztę rodziny i razem zaczęli malować jajka, które mama wcześniej ugotowała. Dziewczynce to zajęcie bardzo się podobało, i chciała malować je przez cały dzień. Ale w pewnym momencie tata ściągną z szafy koszyk i postawił go na stole

I powiedział: najwyższa pora przygotować święconkę i pójść z nią do kościoła. Ania popatrzyła się na tatę ze zdziwieniem i pomyślała co to jest ta święconka. .. a wy jak myślicie co to jest święconka?

 

WTOREK 30.03.2021 R.

,,W koszyczku do święcenia’’

Wykonanie karty pracy nr 22.

 

ŚRODA 31.03.2021 R.

,,Wzorzyste pisanki” – praca plastyczna W10.

 

CZWARTEK 01.04.2021 R.

,,Piosenka wielkanocna’’.

Ref: Idą święta wielkanocne, idą święta.

O tych świętach każdy zając pamięta.

Do koszyczka zapakuje słodycze

i na święta Ci przyniesie moc życzeń.

Ref: Idą święta wielkanocne, idą święta.

O tych świętach i kurczątko pamięta.

W żółte piórka się ubierze wesołe.

Wśród pisanek będzie biegać po stole.

Ref: Idą święta wielkanocne, idą święta.

O tych świętach nasz baranek pamięta.

Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący.

Będzie dzwonił, będzie skakał po łące

 

PIĄTEK 02.04.2021 R.

,, Piaskowe pychotki z pieca’’.

Zagadka:

  • BABKA WIELKANOCNA

Cytrynowa, piaskowa bądź czekoladowa.

Na stole wielkanocnym tradycyjnie króluje, bo wszystkim najczęściej bardzo smakuje.

 

06.04.2021 r

wtorek:

Temat: „Grześ polubił wieś”

 

„Krysia Kuna i kogut dla Kiciusia” – rozmowa o mądrości na podstawie opowiadania.

 

Rodzic czyta opowiadanie, zadaje pytania  dotyczące treści , naprowadzając dziecko na wyciągnięcie wniosków, że miasto i wieś różnią się od siebie (prosi o podanie różnic), ale te różnice są wartościowe (ważne, istotne, potrzebne). Każde z tych miejsc ma swoje typowe cechy, co sprawia, że niektórzy ludzie wolą mieszkać i pracować w mieście, inni na wsi. Rodzic dopytuje, jakie mogą być według dzieci powody takich wyborów (co jest według nich ładniejsze, wygodniejsze do życia na wsi, a co – w mieście).

Krysia Kuna i kogut dla Kiciusia

Maciejka Mazan

 

Tego dnia przedszkolaki czekała niespodzianka. Przed przedszkolem stał zaparkowany autobus.

Kiciuś, który codziennie przychodził do przedszkola z zamkniętymi oczami, natychmiast

się obudził.

– Jedziemy zobaczyć krowy? – spytał.

– I nie tylko – powiedziała tajemniczo pani.

Chyba mówiła coś jeszcze, ale Kiciuś nie słuchał, tylko od razu wskoczył do autobusu. Nawet nie pożegnał się z tatą!

– Muszę jeszcze raz obejrzeć tę wyrzutnię mleka – wyjaśnił Krysi Kunie, która usiadła obok

niego. – Natychmiast jak dorosnę, kupię sobie krowę.

– O, to jeszcze trochę poczekasz, Kiciusiu – odezwała się pani, która go usłyszała.

– Niezbyt długo. Zaraz jak pójdę do pierwszej klasy – odparł Kiciuś. – Chyba już bardziej

dorosłym być nie można?

Wkrótce autobus się zatrzymał. Kiciuś wysiadł i rozejrzał się podejrzliwie.

– Wracamy do środka! – krzyknął do przedszkolaków. – To nie to miejsce, w którym były

krowy!

– Kiciusiu, krowy są także tutaj – zapewniła pani.

Kiciuś zrobił wielkie oczy.

– Serio? Krowy są w więcej niż jednym miejscu? – spytał i usiadł z wrażenia.

Ale zaraz musiał wstać, bo pani ruszyła z nimi piaszczystą drogą, po której obu stronach

były pola: z jednej strony na polu rosło zboże, a z drugiej – jakieś zielone listeczki.

– Ale pachnie – odezwała się Trusia Kapuścińska.

– To pole kapusty – wyjaśniła pani.

Trusia spojrzała na nią nieufnie.

– Przecież kapusta jest wielka, większa od mojej głowy!

– Bo to jeszcze bardzo młoda kapusta – odparła pani. – Można powiedzieć, że na tym polu

jest takie kapuściane przedszkole.

Okazało się, że na wsi jest inaczej niż w mieście: powietrze pachnie, jest mniej hałasu, a więcej śpiewu ptaków i nigdzie nie było widać wieżowców, tylko jeden mały domek ogrodzony

płotem. A przy furtce w płocie stała miła pani, która zaprosiła przedszkolaki do zwiedzania

prawdziwego wiejskiego gospodarstwa.

– Ale ten ptak głośno krzyczy – odezwała się Krysia Kuna.

– Bo to kogut i nie krzyczy, tylko pieje – wyjaśniła pani z gospodarstwa. – To taki żywy budzik, który odzywa się już o świcie!

– A gdzie są krowy? – chciał wiedzieć Kiciuś.

– Interesujesz się krowami? – zdziwiła się pani.

– Bardzo! – zawołał Kiciuś. – Zamierzam być krowim posiadaczem! Na razie chciałem mieć

jedną krowę, bo więcej nie zmieści się na balkonie. Ale tata się nie zgodził, chociaż obiecałem,

że będę ją codziennie wyprowadzał na spacer…

To była bardzo ciekawa wycieczka i kiedy przyszedł czas, żeby opuścić gospodarstwo, Krysia Kuna podeszła do pani, trzymając pod pachą koguta.

– Chciałabym go kupić – oznajmiła. – Żeby pomóc Kiciusiowi. On się nigdy nie może obudzić na czas, a z tym kogutem będzie mu o wiele łatwiej. No, i kogut też jest ze wsi, więc

to prawie krowa, prawda?

 

„Siała baba mak” – zabawa ruchowa.

https://www.youtube.com/watch?v=iY0qLrO05I0

Dziecko  powtarza ruch siania tak jak w piosence – ręka sypie mak tylko z jednej strony na wysokości bioder, kolan,

 

07.04.2021 r.

środa

Temat: „Mamy i ich dzieci”

 

Obrazek – Wiejskie podwórko

Dziecko z pomocą rodzica odnajduje na obrazku pary zwierząt- mamę i dziecko .

Piosenka „Była sobie żabka”

Dziecko z mamą tworzą parę. Mama jest mądra, dziecko dzięki niej też staje się mądre. Posłuchaj piosenki o pewnej żabce. Czy ona też była mądra?

https://www.youtube.com/watch?v=qNz8R1MSEY4

Była sobie żabka mała

sł. i muz. tradycyjne

Była sobie żabka mała / re, re, kum, kum (x2)

Która mamy nie słuchała / re, re, kum, kum, bęc.

Na spacery wychodziła / re, re, kum, kum. (x2)

Innym żabkom się dziwiła / re, re, kum, kum, bęc.

Zjadła żabka siedem muszek / re, re, kum, kum. (x2)

I na trawie kładzie brzuszek / re, re, kum, kum, bęc.

Przyszedł bocian niespodzianie / re, re, kum, kum. (x2)

Połknął żabkę na śniadanie / re, re, kum, kum, bęc.

Teraz wszystkie żabki płaczą / re, re, kum, kum. (x2)

Że jej więcej nie zobaczą / re, re, kum, kum, bęc.

Z tej piosenki morał mamy / re, re, kum, kum. (x2)

Trzeba zawsze słuchać mamy / re, re, kum, kum, bęc.

 

Rodzic zadaje pytania do wysłuchanej piosenki:

  • Czy ta żabka była mądra i słuchała swojej mamy?
  • czym powinna pamiętać?
  • Czy mała żabka mogła spacerować sama?
  • Dzieci zwierząt też powinny słuchać swoich mam, zanim nie urosną. Od mamusi nauczą się wielu potrzebnych rzeczy.

 

Praca z Kartą Pracy str. 23

Dzieci łączą w pary mamę i jej dziecko za pomocą nalepek ze śladami, następnie wybierają zwierzątko pasujące do koszyczka wielkanocnego i nalepiają je obok koszyczka.

 

08.04.2021 r.

czwartek

 

Temat: Puszysty kotek lubi motek.

 

Praca z Kartą Pracy str. 24

Dzieci rysują palcem drogę kota do kłębka, przeliczają kostki. Taką samą drogę projektują na dolnej kratownicy, korzystając z nalepek

 

Praca plastyczna – „Puszysty kot”

Dzieci ozdabiają kotka używając do tego włóczki w różnych kolorach, przyklejają kreseczki, ślimaki, tworzą wzory na kocie, doklejają wąsy, pompony.

09.04.2021 r.

Piątek

 

Temat : „Turniej wiedzy o wsi”

Rodzic zadaje dziecku pytanie, dziecko odpowiada tak lub nie.

Na koniec dziecko koloruje rysunek przedstawiający zwierzęta na wsi.

– Kura znosi jajka.

– Kwiaty rosną tylko na wsi.

– Krowy pasą się na łąkach.

– Krowy dają czekoladę.

– Kot budzi rano ludzi pianiem.

– Kury mieszkają w budzie.

– Kaczki mają cztery łapy.

– Kogut ma kolorowy ogon z piór.