image
hl1

Zamierzenia grupa Wiewiórki- Wrzesień

Tematy kompleksowe:

Tydzień I. Witamy po wakacjach!

Tydzień II. Wokół nas

Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki

Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy

Zamierzenia:

  • rozwijanie umiejętności określania podstawowych emocji, wdrażanie do odczuwania przynależności grupowej, stwarzanie możliwości do nabywania odwagi i wzmacniania pewności siebie przez zachęcanie do wypowiedzi na forum grupy
  • przypomnienie imion dzieci w grupie, rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych,
  • doskonalenie rozumienia pojęć: osobiste i wspólne, kształtowanie umiejętności posługiwania się kolorami zgodnie z przyporządkowanym im znaczeniem, wyrabianie poczucia szanowania rzeczy i uczuć innych osób
  • poznawanie najbliższej przyrody i utrwalanie znajomości nazw jej elementów, kształtowanie zainteresowań przyrodniczych, stwarzanie okazji do odczuwania satysfakcji z obcowania z materiałem przyrodniczym
  • zabawy z muzyką, rozwijanie wrażliwości muzycznej, czerpanie przyjemności                      z zabaw ruchowo-muzycznych
  • ustalenie zasad grupowych, uwrażliwianie na potrzebę stosowania zasad grupowych                i form grzecznościowych, kształtowanie odpowiedniej postawy wobec rówieśników
  • poszerzanie wiedzy o jeżu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt
  • utrwalanie znajomości pojęć matematycznych dotyczących orientacji przestrzennej, kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów względem innych, wspieranie w dobrym funkcjonowaniu w grupie
  • utrwalenie znajomości nazw przyborów higienicznych dostępnych w łazience, rozwijanie ciekawości poznawczej przez eksperymentowanie, wyrabianie nawyku mycia rąk
  • utrwalanie znajomości nazw kolorów, poszerzanie wiedzy na temat własnych możliwości i talentów, dostarczanie pozytywnych wrażeń przez wspólne obchodzenie Dnia Kropki
  • zachęcanie do określania swoich ulubionych zajęć,
  • rozwijanie wyobraźni, kształtowanie umiejętności wypowiadania się,
  • kształtowanie umiejętności różnicowania elementów ze względu na jedną cechę, rozwijanie spostrzegawczości, zachęcanie do podejmowania wspólnych działań
  • wzbogacenie wiedzy o zwierzętach domowych, rozwijanie umiejętności dostrzegania   i określania charakterystycznych cech i zachowań zwierząt, kształtowanie wrażliwości i empatii
  • kształtowanie wrażliwości słuchowej, doskonalenie szybkości reakcji na polecenia muzyczne, nabywanie uważności podczas słuchania poleceń kierowanych do grupy
  • zapoznanie z oznakami jesieni, kształtowanie wrażliwości i umiejętności dostrzegania piękna otaczającego świata, pobudzanie do wykorzystywania środowiska przyrodniczego jako źródła przyjemności
  • poszerzanie zasobu słownictwa dotyczącego sadu i owoców, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby, aranżowanie przyjemnych chwil związanych              z kontaktem z owocami
  • zapoznanie z niektórymi znakami drogowymi (przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa, nadjeżdżający pociąg, sygnalizacja świetlna dla pieszych), wdrażanie do określania strony lewej i strony prawej, uwrażliwianie na dbanie o własne bezpieczeństwo na drodze
  • wieloaspektowe zapoznanie z owocami (gruszką i jabłkiem), poszerzenie wiadomości na temat owoców i zdrowego odżywiania, kształtowanie zdrowych nawyków jedzeniowych
  • stwarzanie okazji do posługiwania się nazwami kolorów jesieni, naprowadzanie na dostrzeganie jesiennych akcentów w sztuce, kształtowanie reakcji na sygnały muzyczne, inspirowanie do aktywności twórczej

„Do przedszkola” Agnieszka Nozyńska- Demianiuk

Po wakacjach do przedszkola

miś pluszowy już cię woła!

Tu czekają śliczne lale,

klocki, kolorowe sale,

uśmiechają się tu panie,

z przyjaciółmi masz spotkanie…

Tu rozrywek mnóstwo czeka,

a więc nie należy zwlekać!

Dziś przedszkole cię zaprasza

i zabawy czas ogłasza!

Piosenka:

 „Wesołe przedszkole” sł. muz. Adrianna Furmanik – Celejewska

Gdy po lecie już nas wita

jesień piękna jak ze snów,nasza grupa znakomita

do przedszkola wraca znów.

Ref.: Tu zabawa na całego,

tu swe miejsce każdy ma.

Z koleżanką i z kolegą

zatańczymy raz i dwa!

Tu plac zabaw, nasza sala,

gdzie zabawek jest ze sto.

Przyzna zgodnie grupa cała,

że to dla nas drugi dom.

Ref.: Tu zabawa…

Zamierzenia Wiewiórki- październik

Tematy kompleksowe:

Tydzień V. Zwierzęta jesienią

Tydzień VI. Pogoda w kratkę

Tydzień VII. Zdrowie na talerzu

Tydzień VIII.Bajkostwory i potwory

Zamierzenia:

  • zapoznanie z mieszkańcami lasu, wprowadzenie i utrwalenie zasad odpowiedniego zachowania się w parku i w lesie, podkreślanie możliwości czerpania przyjemności                z bliskości świata przyrody
  • poszerzanie wiedzy o jeżu, kształtowanie umiejętności wypowiadania się, rozbudzanie zainteresowania światem zwierząt
  • wdrażanie do układania pod względem wielkości, doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie wrażliwości w stosunku do świata roślin i zwierząt, uświadamianie sobie odczuć związanych z otaczającym światem przyrodniczym
  • tworzenie muzyki, rozwijanie twórczej aktywności dziecka, budzenie poczucia satysfakcji z własnych wytworów pracy
  • kształtowanie umiejętności określania rodzaju emocji, zapoznanie z możliwościami radzenia sobie z uczuciem nudy, zachęcenie do dzielenia się swoimi odczuciami                            z innymi i uwrażliwianie na potrzeby rówieśników
  • kształtowanie umiejętności tworzenia rymów, zapoznanie z trudami związanymi                       z przygotowywaniem posiłków, wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych
  • wzbogacanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z figurą geometryczną – kołem, doskonalenie umiejętności skupiania uwagi
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania pogody, poznanie zjawiska powstawania deszczu, rozwijanie ciekawości poznawczej
  • kształtowanie umiejętności plastycznych, utrwalenie wiedzy na temat różnych rodzajów zjawisk atmosferycznych, doskonalenie wyczucia rytmu
  • zapoznanie z emocją smutku, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji, ćwiczenie umiejętności wyrażania swoich potrzeb
  • kształtowanie umiejętności sylabizowania, zapoznanie z nazwami polskich warzyw, uświadamianie znaczenia spożywania warzyw i owoców
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw warzyw, doskonalenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania, utrwalanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, zapoznanie z warzywami rosnącymi w ogrodzie, doskonalenie umiejętności nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi
  • doskonalenie sprawności manualnych, wzbogacanie wiedzy o zdrowym żywieniu, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • zapoznanie z emocją strachu, kształtowanie umiejętności wyrażania i rozpoznawania emocji, wdrażanie do stosowania wybranych strategii radzenia sobie z emocjami
  • kształtowanie sprawności językowej, utrwalenie znajomości nazw emocji, rozwijanie dziecięcej wyobraźni
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie ze znakami umownymi (symbole, kod), uwrażliwianie na konieczność przestrzegania ustalonych zasad zabawy
  • kształtowanie umiejętności opisywania zwierząt, zapoznanie z postacią yeti, doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia
  • kształtowanie umiejętności prezentowania wymyślonej postaci, doskonalenie słuchu muzycznego, rozwijanie zmysłu estetycznego

Wiersz:

Idzie jesień – wierszyk Szu, szu, szu,

wiatr powiewa,

tańczą w parku wszystkie drzewa.

Tańczy z nimi Pani Jesień,

w koszu swoje dary niesie.

Wiatr z Jesienią chce pogadać,

nagle deszcz zaczyna padać.

Kap, kap, kap, krople spadają,

wszyscy mokre głowy mają.

Parasole otwierają i przed deszczem uciekają.

Piosenka „Idzie jesień”
Pogubiła koraliki Jesień! Jesień! Kto korale jej przyniesie? Niesie? Niesie!

1. I ułoży tak, jak trzeba, 1 i 2 i 1 i 2 Może w kole? Dalej, teraz! Hop, sa, sa!

 2. I ułoży tak, jak trzeba, 1 i 2 i 1 i 2 Może w rzędzie? Dalej, teraz! Hop, sa, sa!

3. I ułoży tak, jak trzeba, 1 i 2 i 1 i 2 Może w parach? Dalej, teraz! Hop, sa, sa!