Grupa III „Żabki”
WRZESIEŃ
Tematy kompleksowe:
1. Poznajmy się!
2. W naszym przedszkolu
3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni
4. Bezpieczni na drodze
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- poznanie imion dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- doskonalenie umiejętności nazywania części ciała (w tym nazwy palców),
- doskonalenie orientacji w schemacie ciała, przeliczania,
- nawiązywanie relacji rówieśniczych, integrowanie grupy
- utrwalanie pojęć dotyczących wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw,
- poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przedmiotach używanych w łazience,
- rozwijanie zainteresowań badawczych,
- rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki,
- utrwalanie znajomości nazw kolorów
- poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,
- poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki: poszerzanie słownika czynnego,
- rozwijanie umiejętności współpracy,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze,
- poznanie sposobu bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- poznanie wybranych znaków drogowych,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
- kształtowanie umiejętności odwzorowywania,
- doskonalenie umiejętności podawania nazw figur.
PAŹDZIERNIK
Tematy kompleksowe:
1. Jesień w sadzie
2. Jesień w ogrodzie
3. Jesienny krajobraz
4. Deszczowa pogoda
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
- poznanie nazw niektórych owoców dojrzewających jesienią,
- wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
- poszerzenie wiedzy o owocach dojrzewających jesienią,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- utrwalanie umiejętności wysłuchiwania głoski o w nagłosie, kształtowanie umiejętności rozpoznawania kształtu litery o,
- poznawanie nazw niektórych drzew owocowych,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania,
- doskonalenie umiejętności przeliczania,
- kształtowanie rozumienia pojęcia „para”, rozwijanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z kształtem cyfry 1,
- poznanie nowej piosenki, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozumienie pojęcia „troska”, doskonalenie umiejętności wyrażania troski o ludzi i rośliny, rozwijanie empatii, uczenie się udzielania wsparcia emocjonalnego
- rozpoznawanie i układanie litery a, A, rozwijanie świadomości fonologicznej,
- rozpoznawanie jadalnych części roślin, odróżnianie, które rosną pod ziemią, a które nad ziemią, rozwijanie ciekawości poznawczej,
- poznanie niektórych warzyw i ich właściwości, tworzenie zbiorów, przeliczanie,
- rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw: skórki, pestek, miąższu,
- odróżnianie środowiska parku i lasu, rozwijanie logicznego myślenia,
- doskonalenie percepcji słuchowej, rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt
- poznanie kształtu litery i, I, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie cyfry 2, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby,
- rozwijanie umiejętności orientacji w schemacie ciała,
- doskonalenie umiejętności przeliczania,
- utrwalenie informacji o skarbach jesieni,
- utrwalenie wiedzy o zmianach w przyrodzie jesienią,
- wprowadzenie litery e, E, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, przygotowanie do umiejętności czytania i pisania,
- rozpoznawanie cyfry 3, rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 3, muzycznego, rozwijanie umiejętności współpracy, utrwalenie zasad gry w gry planszowe
- utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie,