image
hl1

 

 

 

Żabki stroją miny, wykonują ćwiczenia warg, języka, policzków oraz ćwiczenia oddechowe.

Przyłącz się do zabawy!

Zagraj:

• w tradycyjną grę karcianą „Piotruś” z zastosowaniem klasycznych zasad gry,

• w grę „Memory” i ćwicz swoją pamięć. Szukaj par takich samych żabek i wykonuj ćwiczenia

buzi i języka.

 

Źródło: www.logopestka.pl

 

 

 Zadanie dla dziecka:

1. Wylosuj obrazek.

2. Nazwij zwierzę na obrazku.

3. Podziel nazwę zwierzęcia na sylaby (dzieci starsze na głoski).

4. Naśladuj odgłos, jaki wydaje to zwierzę.

 

Źródło: www.logopestka.pl

 

 

Zabawa logopedyczna „Wycieczka na wieś”

Jedziemy na wieś – dzieci wibrują wargami – naśladują samochód jadący na wieś.

Konik – dzieci naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.

Krowa – dzieci naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.

Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.

Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dzieci wysuwają język na brodę i dyszą

Świnka – dzieci wysuwają wargi mocno do przodu, naśladują ryjek świnki.

Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.

Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.

 

„Wiosenne kwiaty”- praca plastyczna.

Do jej wykonania będą potrzebne: farby, kartka papieru, słomka, zielona kredka.

Dziecko koloruje kartkę z jednej strony na kolor zielony.

Na pokolorowanej kartce robimy parę kropel lekko rozcieńczonej farby (najlepiej użyć różnych kolorów).

Zadaniem dziecka będzie rozdmuchanie kolorowych kropelek za pomocą słomki w rożne strony tak aby na zielonej trawie powstały kolorowe kleksy.

Jest to wspaniałe ćwiczenie oddechowe.

 

 

BZYCZĄCA GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA

Do wykonania zadania potrzebne Ci będą:

– kostka do gry,

– pionki,

– sprawny język

 

 

Dokończ zdanie – czytamy dziecku zdanie, które należy dokończyć właściwym dźwiękiem.

a)      Z parasolem idę w świat, kiedy deszcz robi… (kap, kap).

b)      Złodziej z domu nogę dał, gdy pies szczeknął… (hau, hau, hau).

c)      Ubrałam kalosze, by nie zmoczyć nóg i teraz w kałuży robię…. (chlup, chlup, chlup).

d)     Poszła Kasia późno spać, dzisiaj w przedszkolu ziewa tak… (aaaa).

e)      Wilk w łapie drzazgę miał i wył strasznie… (au, au).

f)       Raz do babci przyszedł wnuk, w drzwi zapukał… (puk, puk, puk).

g)      Pociąg wprawiony w ruch wydaje odgłos… (ciuch, ciuch).

h)      Gdy Kiciuś chce, byś mleczka mu dał, prosi pięknie… (miau, miau, miau).

i)        Kupił Kasi trąbkę tata i wciąż słychać… (tra ta ta ta).

j)        Zrobiłem sobie kanapkę sam. Ale pycha… (mniam, mniam, mniam).

k)      Trzyma sowa telefon przy uchu, huka do niego… (hu hu, hu hu).

l)        Przysiadła kukułka na buku i woła… (kuku, kuku).

m)    Przyniósł kaczkom chlebek Staś, teraz woła je… (taś, taś).

ĆWICZENIA ODDECHOWE

 

Do wykonania ćwiczeń będzie potrzebne piórko Miłej zabawy!

 

Nie spadnij!

Celem zabawy jest utrzymanie piórka w powietrzu tak długo, jak tylko się da! Nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o liczbę dmuchnięć czy głębokość wdechu. Pamiętaj, że im wyżej piórko się wzniesie, tym mniej się napracujesz!

Nie spadnij.

Wersja gry, do której będzie potrzebny towarzysz. Zabawa przypomina trochę grę w badmintona, lecz zamiast paletek gramy… powietrzem! Główną zasadą jest naprzemienność: raz jedno dziecko, raz drugie dmucha na spadające piórko. Ta osoba, której nie uda się “podbić” piórka, traci punkt.

Piórko – rakieta.

Wyobraź sobie, że piórko jest rakietą, która musi wystartować z Księżyca. Startuje w różnych kierunkach i z różnych miejsc. Dziecko postępuje zgodnie z instrukcjami dorosłego: Połóż rakietę na nosie, rakieta leci do góry; Połóż rakietę na brodzie, rakieta leci w dół; Połóż rakietę na policzku, rakieta leci w lewo/prawo.

Uciekające piórko.

Przygotuj do tej zabawy pudełka różnych rozmiarów. Umieść piórko w największym pudełku. Zadaniem dziecka jest takie kontrolowanie oddechu, aby piórko przemieszczało się wzdłuż ścianek pudełka, lecz nie wyskoczyło poza nie. Jeśli zauważysz, że maluch świetnie sobie radzi, zwiększ stopień trudności i zmień pudełko na mniejsze!

 

ĆWICZENIA DŹWIĘKONAŚLADOWCZE

Dziecko powtarza tylko te fragmenty wiersza, które są wytłuszczone, następnie wskazuje na obrazek przestawiający pasujące zwierzę.

 

„Zwierzęce gadanie”

Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce? –Kle, kle, kle.

Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? –Kum, kum, kum.

Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? –Miau, miau, miau

Co mówi kura, gdy znosi jajko? —Ko, ko, ko.

Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku? —Ku-ku-ryku.

Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? —Me, me, me.

Co mówi krowa, gdy brak jej tchu? —-Mu, mu, mu.

Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? —Hau, hau, hau.

Co mówi baran, gdy spać mu się chce? —-Be, be, be.

Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce?

Nic! Przecież ryby nie mają głosu!

 

           

 

 

 

 

Spotkanie z Logo-Kosmitami.

Potrzebne będą: kostka do gry i pionki.

Poprowadź kosmitę po śladzie. Staraj się wykonać zadanie jednym ruchem, bez odrywania

kredki od kartki.

 

Propozycje ćwiczeń 18.05.20 r. – 22.05.2020 r.

Ćwiczenia oddechowe z wiatraczkiem

Dmuchanie na wiatraczki: długo – krótko – długo

słabo – mocno – bardzo mocno

 

Dziecko powinno wdychać powietrze przez nos, a wydychać przez usta- taki tor oddechowy zapewni prawidłowy rozwój i funkcjonowanie aparatu artykulacyjnego.

Do wykonania wiatraczka potrzebujemy:

– kolorowe kartki papieru w kwadracie,

– nożyczki,

– pinezki,

– patyczek lub słomka,

– opcjonalnie kredki i inne rzeczy do ozdobienia.

Zdjęcie pochodzi ze strony: http://maluchwdomu.pl/

Link do prostych zabaw ćwiczących aparat mowy:

https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg

 

Propozycja ćwiczeń na tydzień 01.06.2020r-05.06.2020r.

 

 zał.1 Zabawa_oddechowa_pożar 

zał. 2 Kwiaty-miny-

 

Propozycja ćwiczeń 08.06.2020r. – 12.06.2020r.

Żabia gimnastyka buzi i języka gra online

 

Propozycja ćwiczeń 15.06.2020r. – 19.06.2020r.

 

Link do zabawy logopedycznej „Emotikony”

https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I

 

Propozycja ćwiczeń 22.06.2020r. – 26.06.2020r.

Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne – „Gimnastyka”

Na początku jest rozgrzewka,

Językowa wprzód wywieszka,

Cały język wyskakuje,

Wszystkim nam się pokazuje,

W dół i w górę,

W lewo, w prawo.

Pięknie ćwiczy!

Brawo! Brawo!

Język wargi oblizuje, pięknie kółka wykonuje.

Popatrzymy do lusterka,

Jak się język bawi w berka.

Kto spróbuje z miną śmiałą,

Zwinąć język w rurkę małą?

Język ząbki poleruje

Każdy dotknie i wyczuje…

Może uda się ta sztuczka.

Trzeba uczyć samouczka.