Propozycja ćwiczeń od 29.03.2021 r. – 09.04.2021r.
Terapia pedagogiczna gr. IV
02.04.2021r.
Usprawnianie funkcji wzrokowych:
-składanie dowolnego obrazka pociętego na 5/6 części w oparciu o wzór i bez wzoru,
-usprawnianie pamięci wzrokowej poprzez zapamiętanie i odtworzenie szeregu 3/4 – elementowego np. z zabawek, obrazków,
-zabawa ,, czego brakuje?’’: odgadywanie jaka zabawka zniknęła z ułożonego 4/5 elementowego szeregu.
Terapia pedagogiczna gr. V
02.04.2021r.
Usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej:
-rzucanie i chwytanie pluszowej maskotki, piłki,
-cięcie nożyczkami po linii prostej,
-kreślenie linii pionowych, poziomych, ukośnych na kartce,
-rysowanie figur geometrycznych po śladzie i samodzielnie: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt i wycinanie ich.
Terapia pedagogiczna gr. VI
02.04.2021r.
Usprawnianie funkcji słuchowo – językowych:
-zapamiętywanie i odtwarzanie zdań 2 – 3 wyrazowych typu: Rafał rysuje. Rafał rysuje dom. Dawid biega. Dawid szybko biega,
-wyodrębnianie wyrazów w tych zdaniach oraz określanie miejsca wyrazu w zdaniu (klocki, kredki, paski),
-dzielenie wyrazów 2 – 3 sylabowych na sylaby, określanie i zaznaczanie liczby sylab,
-rozpoznawanie i nazywanie sylab na początku wyrazu.
Samanta Tyrakowska
TERAPIA PEDAGOGICZNA GRUPA IV i V
12-16.04.2021r.
Rozwijanie funkcji poznawczych:
CO BĘDZIE POTRZEBNE: nieprzezroczyste kubeczki, różne produkty spożywcze (cytryna, cukier, jabłko, kawałek chleba, truskawki, maliny, buraki, brukselka itp.)
Kilka (2, 3) wybranych produktów położyć na stole przed dzieckiem, tak, żeby je widziało. Następnie przykryć je kubeczkami. Grając w tę grę po raz pierwszy można mówić po kolei, jaki produkt się przykrywa. Następnie spytać dziecko, pod którym kubeczkiem ukryta jest np. cytryna?
Zamiana ról – rodzic zgaduje gdzie, co jest. Zaawansowaną wersją tej zabawy jest gra w odnajdywanie par. Należy przygotować po dwa, takie same produkty i zakryć je kubeczkami. Odkrywamy jeden dowolny kubeczek. Zadaniem dziecka jest odnalezienie pasującego produktu.
TERAPIA PEDAGOGICZNA GRUPA VI
12-16.04.2021r.
Zabawy matematyczne w przeliczanie Ile jest ?, Który jest ten klocek?
–Wykorzystanie klocków do przeliczania
– stosowanie liczebników głównych jeden, dwa itd. oraz liczebników porządkowych pierwszy, drugi itd.
-wybranie klocków danego koloru
– ułożenie klocków zgodnie z poleceniem rodzica, wg . wzoru (rodzic układa a dziecko powtarza ułożenie).
Ćwiczenia motoryki dużej i małej:
– zgniatanie gazety,
– rzucanie do celu np.: miseczki, poduszki,
– rwanie papieru na kawałeczki, przyklejanie ich na kartkę w kształcie np.: samochodu, misia,
– zabawa ,,Szybko – wolno” wystukiwanie na pudełku , klaskanie w ręce, chodzenie, tupanie, skakanie
– segregowanie pasków papieru, sznurków: długi –krótki,
– zabawy z ubraniami: nazywanie ubrań znajdujących się w szafie; ,, Gdzie się schowały ubrania ?”-dziecko szuka i wskazuje nazwaną przez rodzica część garderoby. Dziecko próbuje określić gdzie leży ubranie np. ,,Skarpetki leżą w szufladzie”.
Usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej:
– rzucanie i chwytanie pluszowej maskotki, piłki.
– cięcie nożyczkami po linii prostej.
– kreślenie linii pionowych, poziomych, ukośnych na kartce.
– rysowanie figur geometrycznych po śladzie i samodzielnie: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt i wycinanie ich.
Doskonalenie orientacji przestrzennej:
– rzucanie maskotką, papierową kulą zgodnie z poleceniem: góra, dół, do przodu, do tyłu, w bok.
– kładzenie zabawek zgodnie z instrukcją słowną rodzica: nad głową, na głowie, pod kolanem, przed sobą, za sobą, obok siebie.
– zaznajamianie z kierunkami na kartce: góra, dół, prawa strona.
– wprowadzenie powitania ręką jako nauki różnicowania strony prawej ciała.