Zamierzania dydaktyczno- wychowawcze – listopad
- Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
- Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.
- Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
- Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
- Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń, sekwencji czasowych.
- Rozwijanie słownika dziecka o pojęcia dotyczące filharmonii, zawodu muzyka, malarza, rzeźbiarza.
- Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
- Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 2, 3 oraz liter e, E, t, T, d, D, i, I; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
- Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy;
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.
- Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo-słuchowo-wzrokowych i graficznych.
- Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.
- Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.
- Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.
- Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
Piosenka i wiersz na miesiąc listopad grupa VI
Piosenka „Domowe roboty”
1. Kiedy rano gwiazdki zgasną, gdy się tylko robi jasno.
Różne sprzęty wcześnie wstają, swoją pracę zaczynają.
Ref.: Słychać piski, słychać szum.
Szuru-buru, plusk i plum. (x2)
2. Już żelazko na swej nodze jeździ gładko jak po lodzie.
A lodówka mruczy sobie: pyszne dzisiaj lody zrobię
Ref.: Słychać piski, słychać szum.
Szuru-buru, plusk i plum. (x2)
3. Na śniadanie w opiekaczu zrumienione grzanki skaczą.
A odkurzacz ciężko wzdycha, tyle kurzu się nałykał.
Ref.: Słychać piski, słychać szum.
Szuru-buru, plusk i plum. (x2)
Wiersz „Szalik”
Gdy na dworze bardzo wije,
naszą szyję co ogrzeje?
Coś miłego, wełnianego,
z włóczki lub polarowego.
W kratkę, paski lub we wzorkach,
gładki bądź w różnych kolorkach.
„Mogę mieć pompony, frędzle,
warkoczyki albo pędzle.
Mogę krótki być bądź długi”
oferuje swe usługi.










