image
hl1

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

 1. Witamy po wakacjach!

2. Wokół nas

3. Nasze pasje, nasze bziki

4. Jesień w naszej okolicy

Poziom wiadomości i umiejętności dziecka

  • poznanie emocji towarzyszących w życiu codziennym, próby nazywania przeżywanego uczucia, wspomaganie dziecka w umiejętności wyrażania emocji
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i pamięci, kształcenia reagowania na zadawane pytania i sygnały, nabywanie umiejętności współpracy
    w grupie
  • tworzenie kolekcji elementów wspólnych i osobistych, nabywanie umiejętności odróżniania elementów obrazka, uwrażliwianie na pojęcie własności
  • zaznajomienie z nazwami: przyroda i kącik przyrodniczy, rozwijanie poczucia jedności z przyrodą, budowanie poczucia sprawstwa
  • aktywizacja do działań plastycznych, nabywanie uważności podczas słuchania poleceń, obserwacja przebiegu zabaw i dopasowanie swojego postępowania do oczekiwań grupy
  • poznanie zasad grupowych, rozwijanie umiejętności koncentracji, rozumienie potrzeby wdrażania zasad grupowych
  • poznanie pracowników przedszkola, nabywanie szacunku do osób poprzez używanie zwrotów grzecznościowych, wdrażanie do integrowania się
    z pracownikami przedszkola
  • segregowanie zabawek, rozróżnianie elementów podobnych i nie, zgodna współpraca w grupie
  • poznanie łazienki jako wspólnej części całej grupy; kształtowanie nawyku mycia rąk po wyjściu z toalety i przed posiłkami; tworzenie sytuacji do eksperymentowania
  • czynne działania plastyczne, kształcenie umiejętności manipulowania elementami, nabywanie śmiałości w zabawie
  • zapoznanie ze słowem pasja, nabywanie rozumienia swoich potrzeb, odczuwanie przyjemności z możliwości dzielenia się swoimi umiejętnościami
  • poszerzanie zasobu słów, kształcenie prawidłowego wypowiadania się, nabywanie pewności siebie
  • nabywanie umiejętności przeliczania elementów; kształcenie prawidłowego nazewnictwa, rozwijanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej
  • zapoznanie z rasą psa: jamnikiem, utrwalanie potrzeby dbania o pupila, kształtowanie cierpliwości
  • pobudzanie muzycznej inwencji twórczej, nabywanie poczucia odpowiedzialności, wdrażanie o dbania o wspólne zabawki
  • poznawanie oznak jesieni, kształtowanie wrażliwości na elementy przyrody, szanowanie uczuć własnych oraz innych osób
  • poznanie jesiennego owocu: jabłka, rozwijanie słownika czynnego, zachęcanie do wykorzystania owoców w zabawie
  • rozumienie pojęcia przejście dla pieszych – zebra, nabywanie umiejętności odpowiedniego zachowania się na przejściu dla pieszych, wdrażanie do przestrzegania przepisów ruchu drogowego
  • poszerzanie wiedzy na temat jesiennych owoców, aktywizacja zmysłów, budowanie poczucia umiejętności manipulowania materiałem
  • zapoznanie z muzyką klasyczną, rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się do muzyki, kształtowanie postawy otwartości na różne rodzaje muzyki

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

  1. Zwierzęta jesienią
  2. Pogoda w kratkę
  3. Zdrowie na talerzu
  4. Bajkostwory i potwory

Poziom wiadomości i umiejętności dziecka

  • rozumienie pojęć park i las, kształtowanie umiejętności zachowania się w środowisku życia zwierząt, odczuwanie bliskości ze światem przyrody
  • poznanie znaczenia słowa album, rozwijanie umiejętności układu ruchów do muzyki, nabywanie odwagi do wypowiadania się na forum
  • nauka posługiwania się słowami: za, do, obok, pod, rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzalności elementów, odczuwanie satysfakcji podczas wykonywania zadań ruchowych
  • poznanie zwyczajów zwierząt leśnych, kształtowanie u dzieci umiejętności prawidłowego wypowiadania się, nabywanie odwagi i pewności siebie
  • przybliżanie świata zwierząt w trakcie zabaw muzycznych, nabywanie umiejętności skupiania się, doświadczanie przyjemności podczas zabaw z muzyką
  • wzbogacanie wiadomości o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z uczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności sygnalizowania innym o napotkanych trudnościach
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zdrobnień, zapoznanie z terminem rym, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania nowej figury geometrycznej – koła, doskonalenie umiejętności sylabizowania, ćwiczenie umiejętności czekania na swoją kolej
  • kształtowanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych, zapoznanie z najważniejszymi rodzajami deszczu, doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał
  • kształtowanie słuchu muzycznego, zapoznanie z odgłosami zjawisk atmosferycznych, doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć
  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem smutku, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji
  • kształtowanie sprawności językowej, poznanie wybranych owoców, doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
  • kształtowanie umiejętności układania rytmów, poznanie nazw wybranych warzyw, doskonalenie umiejętności posługiwania się zwrotami grzecznościowymi
  • zapoznanie z nazwami popularnych owoców i warzyw, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, zachęcanie dzieci do wypowiadania się na forum grupy
  • zapoznanie z wartościami odżywczymi owoców i warzyw, kształtowanie zmysłu estetycznego, rozwijanie zdolności manualnych
  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności określania przyczyny lęków i obaw
  • kształtowanie umiejętności opisu postaci, zapoznanie dzieci z kilkoma postaciami z bajek, doskonalenie umiejętności sylabizowania
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z różnymi postaciami z bajek, doskonalenie umiejętności reagowania na umówiony sygnał
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, kształtowanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi, doskonalenie umiejętności rozróżniania prawdy (rzeczywistości) od fikcji
  • zapoznanie z kilkoma typami stworków z bajek, kształtowanie umiejętności tworzenia i rozwiązywania zagadek, doskonalenie dziecięcej kreatywności

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MC – LISTOPAD.

Tematy kompleksowe:

         1. Album rodzinny,

         2. Mała i duża ojczyzna,

         3. Ja i moje ciało,

         4. Przygotowania do zimy.

Poziom wiadomości i umiejętności dzieci:

  • kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji,
  • kształtowanie umiejętności nazywania członków najbliższej rodziny, zapoznanie z rolą rodziny w życiu dziecka, doskonalenie umiejętności rozmawiania o osobach bliskich,
  • trening pamięci, zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem, uwrażliwianie na potrzebę niesienia pomocy innym,
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania zależności między poszczególnymi członkami rodziny, zapoznanie z nazwą drzewo genealogiczne, rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami: najpierw, potem, na końcu,
  • kształtowanie umiejętności swobodnych wypowiedzi, doskonalenie umiejętności szybkiego zapamiętywania, rozwijanie umiejętności wykonywania prostych prac technicznych,
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania symboli narodowych, zapoznanie z terminami ojczyzna oraz patriotyzm, wdrażanie do odpowiedzialności,
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, zapoznanie z miejscem zamieszkania poszczególnych zwierząt, rozwijanie umiejętności sylabizowania,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi, rozwijanie umiejętności reagowania na umówiony sygnał,
  • kształtowanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań, zapoznanie ze zwierzętami gospodarskimi, trening pamięci,
  • kształtowanie umiejętności rytmicznych, zapoznanie z hymnem Polski, doskonalenie koncentracji uwagi,
  • nauka rozróżniania podstawowych emocji i wyrażania uczuć, rozumienie prostych poleceń, integracja grupy w trakcie zabaw ruchowych,
  • nazywanie części ciała, rozwijanie świadomości własnego ciała, przeżywanie radości ze wspólnej zabawy,
  • rozwijanie myślenia matematycznego, utrwalenie pojęcia: para, rozróżnianie prawej i lewej strony, kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej,
  • zapoznanie ze zmysłami: wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku, rozwijanie inwencji twórczej, wdrażanie do poszanowania zabawek,
  • kształtowanie motoryki małej, doskonalenie orientacji w przestrzeni, wdrażanie do sprzątania stanowiska pracy po skończonej zabawie,
  • nauka rozróżniania podstawowych emocji i wyrażania uczuć, rozumienie prostych poleceń, integracja grupy w trakcie zabaw ruchowych.
  • nazywanie części ciała, rozwijanie świadomości własnego ciała, przeżywanie radości ze wspólnej zabawy.
  • rozwijanie myślenia matematycznego, utrwalenie pojęcia: para, rozróżnianie prawej i lewej strony, kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej.
  • zapoznanie ze zmysłami: wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku, rozwijanie inwencji twórczej, wdrażanie do poszanowania zabawek.
  • kształtowanie motoryki małej, doskonalenie orientacji w przestrzeni, wdrażanie do sprzątania stanowiska pracy po skończonej zabawie.

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

Tematy kompleksowe:

  1. Czyńmy dobro
  2. Odczytaj wiadomość
  3. Święta za pasem
  4. Zimowe zapasy

Poziom wiadomości i umiejętności dziecka

  • nauka rozróżniania podstawowych emocji i wyrażania uczuć, rozwijanie umiejętności rozumienia zasad i reguł różnych gier i zabaw, wspieranie empatii i zrozumienia potrzeb innych dzieci
  • nabywanie umiejętności określania swoich pragnień, budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia, promowanie kultury wzajemnego szacunku i pomagania innym
  • używanie określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy, stymulowanie aktywności fizycznej, kształtowanie umiejętności skupienia uwagi, rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonanie pracy technicznej
  • zapoznanie z ciekawostkami dotyczącymi śniegu, rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
  • zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowym, rozwijanie kreatywności, wyobraźni i ekspresji ruchowej, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji po minach, rozwijanie umiejętności komunikacji niewerbalnej, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
  • poznanie zawodu listonosza, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, kształtowanie umiejętności prawidłowej artykulacji, rozwijanie umiejętności komunikacji werbalnej w grupie
  • poznanie sposobów płacenia za zakupy, doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności wyrażania własnych potrzeb
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania zwierząt i nazywania ich, rozwijanie zainteresowania przyrodą, kształtowanie odpowiedzialności za opiekę nad zwierzętami
  • rozwijanie kreatywności, kształtowanie umiejętności manipulowania materiałami plastycznymi i dbania o detale doświadczanie przyjemności podczas zabaw z muzyką
  • rozwijanie umiejętności obserwacji i eksploracji otoczenia, zapoznanie się z tradycjami świątecznymi, nauka współpracy z innymi dziećmi, kształtowanie zdrowych wzorców społecznych
  • rozwijanie umiejętności formułowania życzeń, ćwiczenie umiejętności skupienia uwagi, kreowanie współpracy w grupie przedszkolnej
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania liczb i ich związków z ilością potraw na świątecznym stole, kształtowanie umiejętności liczenia i porządkowania, kształtowanie pozytywnego podejścia do liczenia poprzez zabawę
  • zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami drzew iglastych, rozwijanie zainteresowania przyrodą, kształtowanie szacunku do przyrody
  • rozpoznawanie różnych typów ozdób świątecznych, kształtowanie zdolności manualnych, utrwalenie poznanej piosenki zimowej, kształtowanie kreatywności
  • kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, dostrzeganie mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie
  • zachęcenie do aktywności fizycznej bez względu na porę roku, poznanie nazw ubrań zimowych, rozwijanie umiejętności dostosowanie ubioru do pogody, wdrażanie do samodzielnego ubierania się przed wyjściem na dwór
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, poznawanie właściwości śniegu i opisywanie ich za pomocą przymiotników, wyrażanie emocji w zabawach muzyczno-ruchowych
  • doskonalenie techniki malowania farbami akwarelowymi, uwrażliwienie na piękno zimowego krajobrazu, poznanie życia ludzi zamieszkujących w kręgu polarnym, nauka współpracy w zespole’

  ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MC – STYCZEŃ GR I ,,MOTYLKI’’

Tematy kompleksowe:

         1. Nowy rok.

         2. Świat się zmienia.

         3. Babcia i dziadek.

         4. Bale w karnawale.

Poziom wiadomości i umiejętności dzieci:

  • wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań, dostrzeganie korzyści płynących z właściwej organizacji czasu, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
  • dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia, poznanie nazw dni tygodnia, nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych,
  • dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia, wdrażanie do słuchania utworów literackich, nazywanie czynności wykonywanych nocą i podczas dnia,
  • utrwalenie charakterystycznych cech pór roku, dostrzeżenie regularności i następstw pór roku, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich przeżyć, ekspresji w różnych formach aktywności,
  • dostrzeganie regularności i następstwa pór roku, rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie, sprawności manualnej, tworzenie okazji do swobodnych wypowiedzi dzieci,
  • rozwijanie ciekawości poznawczej, dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem         z telewizji,
  • rozpoznawanie i nazywanie nowoczesnych urządzeń domowych oraz robotów, poznawanie znaczenia pojęcia: prąd elektryczny i jego źródła, zrozumienie działania prostych urządzeń elektrycznych, poznanie zasad bezpiecznego korzystania z prądu,
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, odczuwanie radości i zadowolenia z pokonania trudności,
  • rozpoznawanie i nazywanie nowoczesnych urządzeń domowych, kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, wynalazca i ich wpływu na życie ludzi, poszerzenie wiedzy o dawnych i nowoczesnych pojazdach, poszerzenie wiedzy na temat pojęć: wynalazki, wynalazca i ich wpływie na życie ludzi, ćwiczenie percepcji wzrokowej, rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru, rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny, nabywanie śmiałości w wypowiadaniu się na temat prac swoich i innych,
  • kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, poznawanie wzajemnych stosunków rodzinnych          i nazw członków rodziny,
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie i rozwijanie poczucia rytmu, próby rytmizacji z wykorzystanie prostych instrumentów muzycznych,
  • kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie tradycyjnych gier i zabaw, poznanie pojęcia portret, doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania, ustalanie liczebności zbiorów,
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej, zaktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania,
  • wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi, wzbogacanie doświadczeń plastycznych, wyrabianie umiejętności skupiania uwagi, uważnego patrzenia i słuchania,
  • kultywowanie zwyczaju karnawałowych zabaw, doświadczanie przyjemności i radości ze wspólnej zabawy, poszerzenie słownictwa związanego z tematem,
  • poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych na świecie, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji                  z rówieśnikami poprzez atmosferę przyjemnej zabawy,
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, doskonalenie umiejętności liczenia, odczuwanie radości i zadowolenia z pokonania trudności,
  • rozwijanie zainteresowań kulinarnych, doskonalenie zmysłów poprzez sensoryczne doświadczanie potraw i ich składników, docenianie wartości współpracy jako drogi osiągnięcia zamierzonego celu,
  • wzbogacenie wiadomości na temat karnawałowych zwyczajów, doskonalenie umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej, rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy taneczne przy muzyce, nauka współpracy w zespole.

   ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MC – LUTY GR I ,,MOTYLKI’’

Tematy kompleksowe.

1. Zwierzęta egzotyczne,

2. Każdy potrzebuje miłości,

3. Razem możemy więcej!,

4. W dawnych czasach.

  • zapoznanie z wyglądem i nazwami zwierząt egzotycznych, kształtowanie bezpiecznej postawy wobec zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
  • poszerzanie wiedzy na temat słoni, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby, rozwijanie umiejętności muzycznych i percepcji słuchowej, doskonalenie umiejętności współpracy,
  • poszerzenie wiadomości o słoniach, rozwijanie umiejętności porównywania długości i wielkości, kształtowanie życzliwego stosunku do zwierząt,
  • poznanie zwierząt żyjących w różnych środowiskach, doskonalenie umiejętności klasyfikowania ze względu na wskazaną cechę, rozwijanie ciekawości i wyobraźni,
  • poszerzanie wiedzy na temat żółwi, rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
  • rozumienie znaczenia słowa miłość, umiejętność wyrażania pozytywnych uczuć, używanie miłych słów i gestów w stosunku do ludzi i zwierząt,
  • poznanie znaczenia wyrażenia: serce na dłoni, kształtowanie umiejętności wyrażania życzliwości, dobroci i koleżeństwa wobec innych dzieci, kulturalne odnoszenie się dzieci do siebie,
  • rozwijanie umiejętności układania rytmów, doskonalenie umiejętności przeliczania, aktywizowanie dzieci do logicznego myślenia,
  • zwrócenie uwagi na okazywanie miłości przez zwierzęta, umiejętność obserwacji sygnałów zwierzęcej miłości, stymulowanie dostrzegania piękna świata zwierzęcego,
  • rozwijanie zainteresowania tematem walentynek, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich uczuć w zabawie plastycznej, wzmacnianie integracji wśród dzieci podczas wspólnych zabaw
  • promowanie aktywnego słuchania i zrozumienia perspektywy innych osób, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, zachęcanie do pomagania innym
  • wspieranie dzieci w wyrażaniu swoich marzeń, planów na przyszłość, zachęcanie do zadawania pytań i szukania informacji o zawodach, uczenie, że wszystkie zawody są ważne i potrzebne,
  • zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z klocków, rozwijanie umiejętności odtwarzania prostych wzorów, zachęcanie do współpracy i dzielenia się materiałami,
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania zwierząt, rozwijanie umiejętności obserwacji zwierząt i opisywania sytuacji, w których współpracują, zachęcanie do dzielenie się informacjami o zwierzętach z innymi osobami,
  • zachęcanie dzieci do wykonywania prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności współpracy w trakcie zabaw, pomaganie dzieciom w radzeniu sobie z trudnościami, które napotka w trakcie zabawy,
  • rozwijanie rozumienia różnic między teraźniejszością a przeszłością, poznanie zawodów: archeolog i paleontolog, kształtowanie szacunku do różnych kultur i tradycji,
  • rozwijanie słownictwa związanego z dinozaurami, rozwijanie umiejętności komunikacji werbalnej, zachęcanie do aktywności badawczej,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania kształtów, wprowadzenie trójkąta, kształtowanie umiejętności porównywania wielkości, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi,
  • rozwijanie wiedzy na temat epoki lodowcowej i pradawnych zwierząt, kształtowanie umiejętności opisu różnych zwierząt, promowanie zainteresowania historią i przyrodą planety,
  • rozwijanie zainteresowania sztuką, kształtowanie wyobraźni i kreatywności w procesie tworzenia, zachęcanie do szacunku i doceniania piękna.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MC – MARZEC GR I ,,MOTYLKI’’

Tematy kompleksowe.

1. Marcowa pogoda,

2. W wiosennym ogrodzie,

3. Cztery żywioły,

4. W teatrze i kinie.

  • nabywanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, utrwalanie nazw części garderoby, poszerzanie słownictwa, rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, rozumienie konieczności dostosowania ubioru do pogody,
  • zapoznanie z przysłowiem: W marcu jak w garncu, rozwijanie świadomości występowania różnych zjawisk atmosferycznych, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, poszerzanie słownictwa, rozwijanie postawy badacza,
  • utrwalanie nazw części ciała, utrwalenie umiejętności klasyfikowania odzieży ze względu na warunki atmosferyczne, rozwijanie umiejętności przeliczania, czerpanie radości ze wspólnej zabawy z rówieśnikami,
  • wzbogacenie wiedzy na temat oznak wiosny, poszerzanie wiedzy na temat zwierząt i roślin, kształtowanie samodzielności podczas pracy i zabawy,
  • rozwijanie ekspresji muzycznej, doskonalenie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności stosowania się do zasad w zabawie i pracy,
  • poszerzanie wiedzy na temat roślin ogrodowych, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów i odróżniania warzyw od owoców, kształtowanie umiejętności rozpoznawania              i nazywania emocji,
  • poszerzanie wiedzy na cebulek jadalnych i kwiatowych, doskonalenie umiejętności klasyfikacyjnych, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby, doskonalenie umiejętności współpracy,
  • utrwalanie wiadomości na temat budowy roślin, doskonalenie umiejętności matematycznych             w zakresie położenia przedmiotów w przestrzeni oraz przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności stosowania się do zasad i czekania na swoją kolej,
  • wzbogacenie wiedzy na temat uprawy i hodowli roślin, rozwijanie logicznego myślenia, skupienia i koncentracji oraz postawy czerpania radości w kontakcie z naturą,
  • rozwijanie zmysłów, ekspresji muzycznej oraz plastycznej, doskonalenie poczucia rytmu, kształtowanie samodzielności podczas zabawy i pracy,
  • utrwalenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, poszerzanie słownictwa, rozwijanie aparatu mowy, doskonalenie umiejętności pracy w grupie, rozwijanie świadomości, że zwierzęta mają zdolność odczuwania,
  • wzbogacenie wiedzy na temat wody, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków                       z przeprowadzonych doświadczeń, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie aparatu mowy oraz postawy badacza,
  • zapoznanie z darami ziemi, rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, liczenia oraz dodawania, rozwijanie aparatu mowy, kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem,
  • wzbogacenie wiedzy na temat żywiołu ognia, rozwijanie umiejętności matematycznych                 w zakresie porównywania długości przedmiotów, kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej, rozwijanie postawy ostrożności w kontakcie z ogniem,
  • wzbogacenie wiedzy na temat powietrza, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, logicznego myślenia oraz kodowania, kształtowanie umiejętności radzenia sobie       z porażką,
  • zapoznanie z pojęciem trema, rozwijanie umiejętności teatralnych oraz ekspresji twórczej ruchowej i konstrukcyjnej, kształtowanie kulturalnego zachowania w miejscach publicznych, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji,
  • wzbogacenie wiedzy na temat rekwizytów wykorzystywanych w teatrze, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, klasyfikowania przedmiotów ze względu na wskazaną cechę, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie umiejętności pracy w grupie,
  • poznanie prostokąta oraz jego własności, utrwalenie nazw figur geometrycznych, rozwijanie umiejętności rozpoznawania kształtów, doskonalenie umiejętności przeliczania elementów, kształtowanie umiejętności pracy w grupie i czekania na swoją kolej,
  • wzbogacenie wiedzy na temat psów, utrwalenie pojęcia zwierzęta rodzime i egzotyczne, rozwijania umiejętności przeliczania, doskonalenie znajomości figur geometrycznych i kolorów, rozwijanie empatii i wrażliwości wobec zwierząt,
  • poznanie nazw instrumentów muzycznych, rozwijanie ekspresji muzycznej, rozwijanie umiejętności manualnych, czerpanie radości z obcowania ze sztuką, czerpanie radości ze wspólnej zabawy .

 ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MC – KWIECIEŃ GR I ,,MOTYLKI’’

Tematy kompleksowe.

1. Wizyta na wsi,

2. Jem zdrowo,

3. Odpowiedzialni za planetę,

4. Książka moja przyjaciółka.

  • zapoznanie z pojęciami pisanka, kraszanka, zapoznanie z tradycją malowania pisanek, doskonalenie znajomości figur geometrycznych, rozwijanie umiejętności manualnych, kultywowanie świątecznych tradycji,
  • wzbogacenie wiedzy na temat świątecznych zwyczajów, zapoznanie z pojęciem święconka, rozwijanie umiejętności nazywania kolorów w języku angielskim, doskonalenie umiejętności analizy sylabowej, kultywowanie świątecznych tradycji,
  • zapoznanie z odgłosami wiejskich zwierząt, wzbogacenie wiedzy na temat pracy rolnika, rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, dodawania i odejmowania oraz porównywania długości przedmiotów, kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta,
  • zapoznanie z działaniem wagi szalkowej i dokonywanie pomiarów, rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków, zapoznanie z nazwami potomstwa zwierząt wiejskich, rozwijanie postawy badacza i ciekawości wobec świata przyrody,
  • nauka układu tanecznego do piosenki tematycznej, rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie samodzielności i cierpliwości podczas pracy,
  • utrwalenie nazw warzyw i owoców, rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na wskazaną cechę, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej,
  • zapoznanie z nazwami sklepu, restauracji, kawiarni w języku angielskim, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji produktów na owoce i warzywa, rozwijanie zdrowych nawyków żywieniowych,
  • zapoznanie ze skutkami nadmiernego spożywania słodyczy, doskonalenie umiejętności, przeliczania, porównywania liczebności zbioru, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków, rozwijanie postawy badacza, kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej,
  • wzbogacenie wiedzy na temat owoców i warzyw, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, przedmiotów, doskonalenie znajomości kolorów, rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych,
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów, rozwijanie ekspresji muzycznej oraz percepcji słuchowej, doskonalenie znajomości owoców, rozwijanie samodzielności podczas przygotowania posiłku,
  • poznanie znaczenia słowa planeta, rozwijanie poczucia konieczności wyrzucania i segregowania śmieci, uczenie się cierpliwości,
  • wzbogacanie wiadomości na temat drzew i ich roli w oczyszczaniu powietrza, doskonalenie dzielenia wyrazów na sylaby, kształtowanie swobodnej wypowiedzi na forum grupy
  • uświadamianie znaczenia segregacji odpadów, rozwijanie umiejętności przeliczania                           i klasyfikowania, zachęcanie do podejmowania decyzji,
  • poznanie znaczenia wody w życiu człowieka, nabywanie umiejętności dbania o oszczędzanie wody, odczuwanie poczucia sprawstwa,
  • zdobywanie nowych doświadczeń w zabawie, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie postawy otwartości, pobudzanie i wzmacnianie ciekawości dziecka,
  • rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem, rozpoznawanie uczuć w kontakcie z literaturą dziecięcą, nabywanie chęci dzielenia się swoimi przeżyciami,
  • poznanie zawodu pisarza i ilustratora, rozwijanie umiejętności odróżniania tekstu od ilustracji, kształtowanie umiejętności współdziałania z nauczycielem i kolegami z grupy,
  • klasyfikowanie według cechy: gruba, chuda, kształtowanie świadomości istnienia cech przedmiotów, nabywanie umiejętności porównywania, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi,
  • eksperymentowanie z papierem, kształtowanie postawy zaciekawienia światem, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów,
  • rozwijanie wyobraźni związanej z książką, doskonalenie ekspresji muzycznej i plastycznej, kształtowanie postawy twórczej, wyrabianie nawyku szanowania książek.