image
hl1

Grupa III „Żabki”

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:

1. Poznajmy się!

2. W naszym przedszkolu

3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni

4. Bezpieczni na drodze

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • poznanie imion dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • doskonalenie umiejętności nazywania części ciała (w tym nazwy palców),
  • doskonalenie orientacji w schemacie ciała, przeliczania,
  •  nawiązywanie relacji rówieśniczych, integrowanie grupy
  • utrwalanie pojęć dotyczących wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy,
  •  rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw,
  • poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przedmiotach używanych w łazience,
  • rozwijanie zainteresowań badawczych,
  • rozwijanie umiejętności śpiewania piosenki,
  • utrwalanie znajomości nazw kolorów
  • poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,
  • poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki: poszerzanie słownika czynnego,
  • rozwijanie umiejętności współpracy,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze,
  • poznanie sposobu bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
  •  rozwijanie słuchu fonematycznego
  • poznanie wybranych znaków drogowych,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
  •  kształtowanie umiejętności odwzorowywania,
  • doskonalenie umiejętności podawania nazw figur.

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:

1. Jesień w sadzie

2. Jesień w ogrodzie

3. Jesienny krajobraz

4. Deszczowa pogoda

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • poznanie nazw niektórych owoców dojrzewających jesienią,
  • wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
  • poszerzenie wiedzy o owocach dojrzewających jesienią,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • utrwalanie umiejętności wysłuchiwania głoski o w nagłosie, kształtowanie umiejętności rozpoznawania kształtu litery o,
  • poznawanie nazw niektórych drzew owocowych,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania,
  •  doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • kształtowanie rozumienia pojęcia „para”, rozwijanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z kształtem cyfry 1,
  • poznanie nowej piosenki, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozumienie pojęcia „troska”, doskonalenie umiejętności wyrażania troski o ludzi i rośliny, rozwijanie empatii, uczenie się udzielania wsparcia emocjonalnego
  • rozpoznawanie i układanie litery a, A, rozwijanie świadomości fonologicznej,
  • rozpoznawanie jadalnych części roślin, odróżnianie, które rosną pod ziemią, a które nad ziemią, rozwijanie ciekawości poznawczej,
  • poznanie niektórych warzyw i ich właściwości, tworzenie zbiorów, przeliczanie,
  • rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw: skórki, pestek, miąższu,
  • odróżnianie środowiska parku i lasu, rozwijanie logicznego myślenia,
  • doskonalenie percepcji słuchowej, rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt
  • poznanie kształtu litery i, I, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie cyfry 2, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby,
  • rozwijanie umiejętności orientacji w schemacie ciała,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • utrwalenie informacji o skarbach jesieni,
  • utrwalenie wiedzy o zmianach w przyrodzie jesienią,
  • wprowadzenie litery e, E, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, przygotowanie do umiejętności czytania i pisania,
  • rozpoznawanie cyfry 3, rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 3, muzycznego, rozwijanie umiejętności współpracy, utrwalenie zasad gry w gry planszowe
  • utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie,

Zamierzenia- listopad

Tematy kompleksowe:

Tydzień IX. Album rodzinny

Tydzień X. Mała i duża ojczyzna

Tydzień XI. Ja i moje ciało

Tydzień XII. Przygotowania do zimy

Zamierzenia:

  • kształtowanie umiejętności określania pokrewieństwa między członkami rodziny, zapoznanie z uczuciem tęsknoty, doskonalenie umiejętności działania na materiale symbolicznym
  • kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi, zapoznanie z emocją radości, doskonalenie umiejętności tworzenia i kontynuowania rytmu
  • kształtowanie umiejętności matematycznych, zapoznanie z nową figurą geometryczną – kwadratem, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi
  • kształtowanie umiejętności określania podstawowych stopni pokrewieństwa                           w rodzinie, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, rozwijanie umiejętności współpracy
  • kształtowanie umiejętności rysowania ludzkiej twarzy, doskonalenie pamięć słownej              i muzycznej, rozwijanie umiejętności manualnych
  • doskonalenie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem miłości do ojczyzny, integracja grupy
  • kształtowanie umiejętności opisu ilustracji, zapoznanie z różnymi typami domów, stwarzanie okazji do nabywania śmiałości w wypowiadaniu się
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, zapoznanie z krajobrazem miejskim, kształtowanie umiejętności współpracy
  • zapoznanie ze zwierzętami gospodarskimi i ich głosami, poznanie budowy jajka, rozwijanie ciekawości poprzez eksperymentowanie, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania barw narodowych, zapoznanie                              z krajobrazami Polski, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przegraną
  • doskonalenie umiejętności określania emocji, rozwijanie kreatywności i twórczości, kształtowanie pozytywnych zachowań i postaw społecznych
  • zapoznanie z treścią i melodią piosenki, kształtowanie umiejętności rozpoznawania                i określania nazw różnych części ciała, wdrażanie do rozumienia i stosowania prostych instrukcji
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania stron: lewej i prawej, doskonalenie umiejętności przeliczania, stwarzanie okazji do zacieśniania więzów rówieśniczych
  • zapoznanie z narządami zmysłów, poznanie budowy jajka podczas eksperymentowania, rozwijanie wrażliwości zmysłowej
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich mocnych stron, wspieranie rozwoju motorycznego i umiejętności manualnych, zachęcanie do współpracy przy tworzeniu i konstruowaniu
  • zapoznanie ze sposobami zwierząt na przetrwanie zimy, uświadamianie znaczenia snu i odpoczynku, kształtowanie empatii i szacunku do wyborów i przyzwyczajeń innych osób
  • utrwalenie znajomości i poznanie nazw niektórych zwierząt mieszkających w lesie, rozwijanie umiejętności językowych poprzez dzielenie na sylaby i tworzenie zdrobnień, kształtowanie umiejętności pracy w zespole
  • poznanie przysmaków niektórych zwierząt leśnych, kształtowanie umiejętności przeliczania i klasyfikowania, uwrażliwianie na zimowe potrzeby zwierząt leśnych
  • poznanie zasad dokarmiania ptaków, kształtowanie umiejętności wskazywania różnic           i podobieństw w wyglądzie zwierząt, wdrażanie do sprzątania stanowiska pracy
  • wzbogacanie słownictwa określającego odczucia dotykowe, kształtowanie umiejętności porównywania wyglądu i trybu życia zwierząt (na przykładzie niedźwiedzia i wróbla), rozwijanie wrażliwości muzycznej przez zabawy z muzyką klasyczną

Grupa III „Żabki”

Tematy kompleksowe:

1. Wiadomość z daleka

2. Zima tuż-tuż

3. Przygotowania do świąt

4. Hej, kolęda, kolęda

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • zapoznanie z zawodem listonosza, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących                 w różnych zawodach;
  • poznanie różnych sposobów przekazywania wiadomości, poznanie funkcji i wyglądu różnych telefonów (starych i współczesnych), wdrażanie do słuchania utworów literackich, poznanie litery k, K, kształtowanie słuchu fonematycznego i sprawności manualnej;
  • utrwalanie pojęć „duży” i „mały”, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności pracy w grupie, wdrażanie do wyciągania wniosków z obserwacji (zabawy badawczej);
  • poznanie sposobów ochrony przed zimnem i zasad bezpiecznej zabawy, doskonalenie umiejętności rozpoznawania części odzieży i podawania jej nazw;
  • zapoznanie z pojęciem szadzi i mgły, poznanie litery r, R, rozwijanie słuchu fonematycznego, wyobraźni i umiejętności wypowiadania się, kształtowanie sprawności manualnej, rozwijanie świadomego odbioru i oceny dzieł sztuki oraz prac kolegów;
  • poznanie cyfry 6, kształtowanie pojęcia liczby 6 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), poznanie figury geometrycznej – trójkąta;
  • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, doskonalenie umiejętności wypowiadania się i logicznego myślenia, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do aktywnego włączania się w przygotowania do świąt;
  • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, wdrażanie do uważnego słuchania słowa czytanego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat za pomocą słowa, pracy plastycznej, gestu i mimiki, wdrażanie do niesienia pomocy smutnym, samotnym i pokrzywdzonym;
  • poznanie potraw charakterystycznych dla wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 0–6,
  • poznanie pojęcia „życzliwość”, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do życzliwości wobec siebie nie tylko od święta;
  • poznanie historii związanych z Bożym Narodzeniem i wybranej kolędy, rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych, rozwijanie tężyzny fizycznej, ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia

Grupa III „Żabki” – Styczeń

Tematy kompleksowe:

1. Nadchodzi Nowy Rok

2. Sporty zimowe

3. Dzień Babci i Dziadka

4. Karnawał

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym,
  • poznanie czynności wykonywanych w dzień i w nocy, dostrzeganie rytmu                           w następowaniu po sobie dnia i nocy, poznanie litery l, L, poszerzanie słownictwa                      w języku angielskim, słuchania ze zrozumieniem, ćwiczenie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej, wdrażanie do porządkowania sali po zakończonej zabawie,
  • utrwalanie nazw dni tygodnia, kształtowanie pojęcia liczby 7 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), doskonalenie umiejętności odwzorowywania,
  • zapoznanie z nazwami miesięcy i cyklicznością pór roku, umuzykalnianie, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do wspólnego spędzania czasu na zgodnej zabawie
  • poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności,
  • poznanie zasad sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania                      i określania własnych uczuć, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw,
  • poznanie litery u, U, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat                i słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • poznanie cyfry 8, zapoznanie z łyżwiarstwem figurowym, kształtowanie pojęcia liczby              8 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), doskonalenie umiejętności odwzorowywania, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich,
  • usystematyzowanie wiadomości związanych ze sportami zimowymi,
  • poznanie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych,
  • poznanie litery s, S, poszerzanie słownictwa w języku angielskim, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, słuchania ze zrozumieniem, słuchu fonematycznego,
  • poznanie cyfry 9, utrwalanie nazw członków rodziny, doskonalenie umiejętności liczenia                         i odwzorowywania,
  • poznanie litery b, B, poszerzanie słownictwa w języku angielskim, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, słuchania ze zrozumieniem, słuchu fonematycznego,

Grupa III „Żabki” – Luty

Tematy kompleksowe:

1. Wszystko jest muzyką

2. Pod ziemią, pod wodą

3. W kosmosie

4. Prehistoryczny świat

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • uświadomienie dzieciom wagi dźwięków w codziennym życiu, skłonienie do zastanawiania się, czym jest cisza, rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej,
  • zapoznanie z zawodem dyrygenta i pracą orkiestry, wprowadzenie litery n, N, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, zapoznanie z instrumentami muzycznymi i podziałem ich ze względu na źródło dźwięku,
  • poznanie liczby 10, doskonalenie umiejętności matematycznych, przeliczania w zakresie 10, kształtowanie pojęcia liczby (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym), wprowadzenie pojęcia „rytm”, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów
  • pobudzanie dzieci do ekspresji artystycznej, stymulacja wielu zmysłów, rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych, poszerzanie wiedzy na temat prawidłowego zachowania podczas koncertu
  • wprowadzenie litery w, W, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, zapoznanie z bogactwem życia pod wodą, rozwijanie sprawności grafomotorycznej i manualnej oraz umiejętności plastyczno-technicznych
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczb w zakresie 10, utrwaleni wiedzy na temat złóż, kopalni i ich rodzajów,
  • poznanie pojęć „kosmos”, „Układ Słoneczny”, „planety”, zapoznanie ze sprzętami do obserwowania i badania kosmosu oraz z zawodami (astronom, astronauta), poszerzenie wiedzy na temat ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi (dzień i noc), rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do wykonywania prac plastyczno-technicznych
  • wprowadzenie litery p, P, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, utrwalenie pojęć: „kosmos”, „Układ Słoneczny”, „planety”, nazw planet, wiadomości o ruchu planet wokół Słońca oraz wokół własnej osi, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych                      i plastycznych
  • utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, poznanie nazw                                      i wyglądu statków kosmicznych oraz ubrań astronautów, przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów, ćwiczenie umiejętności kodowania i dekodowania, wyrażanie ekspresji twórczej podczas budowania rakiet, rozwijanie sprawności fizycznej
  • zaciekawienie historią, zachęcanie do dbania o pamiątki i świadectwa przeszłości, uświadomienie roli muzeum w życiu człowieka, zapoznanie z zawodem archeologa i paleontologa, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i prowadzenia rozmowy na jego temat, kształtowanie sprawności fizycznej

Grupa III „Żabki” – MARZEC

Tematy kompleksowe:

1. W kinie i w teatrze

2. Przebudzenie po zimie

3. W wiosennym ogródku

4. Od kurnika do świątecznego koszyka

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • poszerzenie wiedzy o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu              w tych miejscach, zachęcanie do wyrażania emocji podczas zabaw dramowych,
  • wprowadzenie litery z, Z, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, poznanie nazw zawodów teatralnych, ćwiczenie aparatu mowy
  • zapoznanie z monetami i banknotami, doskonalenie umiejętności przeliczania pieniędzy, rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych (rząd i miejsce) oraz kodowania, poszerzanie wiedzy na temat widowni w kinie i teatrze, zachęcanie do wykonywania przestrzennych prac technicznych
  • utrwalenie wiedzy na temat rodzajów ubrań, zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”, kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody,
  • wprowadzenie litery g, G, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, poszerzanie wiedzy na temat różnorodności zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z przysłowiem W marcu jak w garncu, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
  • kształtowanie umiejętności obserwowania pogody, zachęcanie do systematycznej pracy, utrwalanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru, rozwijanie umiejętności matematycznych, poznanie narzędzi ogrodniczych, kształtowanie nawyku sprzątania, zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych czynności w określonym czasie, ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i wypowiadania się na jego temat, przeprowadzanie zabaw badawczych i obserwacji, kształtowanie poczucia następstwa czasu
  • wprowadzenie litery c, C, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, poszerzanie wiedzy na temat cebul (jako warzyw i cebul kwiatów), rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, zachęcanie do współpracy
  • doskonalenie czynności matematycznych, utrwalenie informacji o budowie i wyglądzie wiosennych kwiatów oraz o czynnikach niezbędnych do życia rośliny, zachęcanie do systematycznej pracy
  • poznanie piosenki i nauka jej na pamięć, rozwijanie słuchu muzycznego, wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę, kształtowanie umiejętności dobrej zabawy w grupie, rozwijanie tężyzny fizycznej, ćwiczenie sprawności manualnej
  • zapoznanie z życiem i pracą na wsi, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków,                    w których mieszkają, ćwiczenie percepcji wzrokowej, utrwalenie wiedzy na temat domów zwierząt, kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, zachęcanie do wyrażania ekspresji twórczej podczas zabaw plastycznych
  • utrwalenie znajomości nazw samic, samców i młodych wybranych ptaków, wyodrębnianie                     z szeregu jednostki po cechach charakterystycznych, utrwalanie umiejętności przeliczania                        i tworzenia zbiorów, zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów i wyciągania z nich wniosków, rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw plastycznych
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury, religie i zwyczaje, utrwalanie cech wielkościowych, rozwijanie sprawności fizycznej

Grupa III „Żabki” – Kwiecień

Tematy kompleksowe:

1. W świecie książek

2. Dbamy o naszą planetę

3. Od kurnika do świątecznego koszyczka

4. Na wiosennej łące

5. Kto nam pomoże?

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania ich na półkę i właściwych zachowań podczas czytania/oglądania książek, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego                 i budowania wypowiedzi na jego temat, kształtowanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy, rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, utrwalenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni oraz właściwych zachowań podczas pobytu                    w bibliotece,
  • poznanie nowej piosenki i nauka metodą ze słuchu, rozwijanie słuchu muzycznego i wyobraźni, doskonalenie umiejętności autoprezentacji, rozwijanie umiejętności plastycznych
  • utrwalenie wiedzy na temat książek, pobudzanie wielu zmysłów, wdrażanie do samodzielnej pracy, wyrażanie ekspresji twórczej podczas prac plastyczno-technicznych
  • zapoznanie z pojęciem i przedmiotem „globus”, kształtowanie nawyku sprzątania, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę, wpajanie przekonania, że Ziemia to nasz dom, o który trzeba dbać,
  • poszerzenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać, kształtowanie zachowań proekologicznych, w tym umiejętności segregowania śmieci, rozwijanie świadomości językowej, poszerzenie słownika czynnego, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
  • zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii, doskonalenie czynności matematycznych, w tym przeliczania i pomiaru długości, utrwalenie cech wielkościowych, kształtowanie zachowań proekologicznych
  • zapoznanie z życiem i pracą na wsi, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków,              w których mieszkają, ćwiczenie percepcji wzrokowej, utrwalanie kształtu poznanych liter, wyrażanie radości z udziału w tradycyjnych zabawach ruchowych, rozwijanie tężyzny fizycznej
  • utrwalenie wiedzy na temat domów zwierząt, kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, zachęcanie do wyrażania ekspresji twórczej podczas zabaw plastycznych
  • utrwalenie znajomości nazw samic, samców i młodych wybranych ptaków, wyodrębnianie                  z szeregu jednostki po cechach charakterystycznych,
  • uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, budowanie pozytywnej postawy wobec pracy owadów zapylających,
  • poznanie nazw i sposobu użycia przyrządów służących do mierzenia, kształtowanie umiejętności określania odległości za pomocą określeń bliżej, dalej, ćwiczenie poprawnego posługiwania się pojęciami wysoko i nisko,
  • utrwalenie wiedzy na temat mieszkańców łąki, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, kształtowanie umiejętności starannego wykonywania prac plastyczno-technicznych, doskonalenie umiejętności zgodnej współpracy
  • poznanie specyfiki pracy policji, wdrażanie do respektowania powszechnie przyjętego prawa, doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się na podany temat, rozwijanie aparatu mowy, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych
  • poszerzenie wiedzy na temat pracy strażaków, ćwiczenie umiejętności kontaktowania się ze służbami ratunkowymi w nagłym wypadku,
  • zapoznanie z pracą lekarza, uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję wzrokowo-słuchową,
  • utrwalanie numerów alarmowych, kształtowanie umiejętności wzywania pomocy w nagłych wypadkach, uwrażliwianie zmysłu dotyku poprzez zabawy techniczne i plastyczne, w tym                     z wykorzystaniem materiału naturalnego, podsumowanie wiedzy.