image
hl1

Projekt edukacyjny „ABC małego konsumenta”

 

Dzieci z grupy „biedronki”  miały okazję uczestniczyć w realizacji Ogólnopolskiego projektu  edukacyjnego “ABC Małego Konsumenta”. Projekt jest finansowany ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) i realizowanym przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej. Podstawowym celem projektu jest uświadomienie dzieciom, że są konsumentami oraz zapoznanie ich z podstawowymi pojęciami konsumenckimi. Zostały zrealizowane tematy: „JESTEM MAŁYM KONSUMENTEM” oraz „ROBIMY PRZEMYŚLANE ZAKUPY”, zostały omówione informacje:

  1. Kim jest konsument?

  2. Gdzie robimy zakupy?

  3. Co to jest paragon i do czego służy?

  4. 4.Czym jest reklamacja i kiedy możemy z niej skorzystać?

  5. Jak robić przemyślane zakupy?

Nauka odbywała się poprzez zabawę. Dzieci robiły zakupy korzystając z listy, wypowiadały się na temat nowo poznanych pojęć. W ramach podsumowania dzieci z grupy “biedronki” miały okazję zagrać w grę: „SKLEPOWE MEMO” ORAZ „NA ZAKUPACH”. Projekt wzbudził ciekawość i sympatię przedszkolaków.

Podczas zajęć z przedszkolakami wykorzystane były materiały i pomoce dydaktyczne otrzymane w ramach projektu. Na zakończenie dzieci otrzymały dyplomy i notesiki.

 

Malwina Kaźmierska