Ramowy rozkład dnia dla dzieci trzyletnich
|
|
6:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych . Prace porządkowo – gospodarcze. |
8:00 – 8:15 | Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
8:15 – 8:30 | Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. |
9:00 – 10:30 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
10:30 – 11:00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do I dania obiadowego. |
11:00 – 11:30 | I danie obiadowe – zupa. |
11:30 – 13:00 | Przygotowanie do leżakowania. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Odpoczynek na leżakach. |
13:00 – 13:30 | Czynności samoobsługowe, Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Przygotowanie do II dania obiadowego. |
13:30 – 14:00 | Obiad. |
14:00 – 16:00 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci czteroletnich
|
|
6:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe . Prace porządkowo – gospodarcze. |
8:00 – 8:15 | Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
8:15 – 8:30 | Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. |
9:00 – 10:30 | Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
10:30 – 11:00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do dania obiadowego – zupy. |
11:00 – 11:30 |
Obiad; I danie. |
12:00 – 13:00 | Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp. praca indywidualna. |
13:00 – 13:30 | Czynności samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. |
13:30 – 14:00 | Obiad. |
14:00 – 16:00 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 – 6 letnich
|
|
6.00 – 8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo-gospodarcze. |
8.00 – 8.30 | Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. |
8.30 – 9.00 | Prace porządkowe . Ćwiczenia poranne.
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
9.00 – 11.30 | Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
11.00 – 11.30 | Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do I dania obiadowego – zupa. |
12.00 – 12.30 | Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna. |
12.30 – 13.30 | Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców). Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
13.30 – 14.00 | Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. Obiad. |
14.00 – 16.00 | Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci. |