image
hl1

Terapia pedagogiczna 3 – 4 latki

Propozycje ćwiczeń:

 

Przekładanie drobnych przedmiotów z ręki do ręki. (np. zakrętka)

 

„Jajko niespodzianka” – załącznik 2

Opis: Dziecko moczy palec w farbie, następnie stempluje koła w jajku.

Załącznik 2

 

„Przesypywanie nasion”

Potrzebne będą:

 groch,

fasola,

płatki owsiane albo ryż,

dwie miski,

łyżka.

 

Opis:

Do jednej miski wsypujemy dany produkt np. ryż.

Pierwsze zadanie: Dziecko przesypuje dany produkt z miski do miski.

Drugie zadanie: Dziecko przesypuje dany produkt z miski do miski za pomocą łyżki.

 

Wydzieranki – wyklejanki

Potrzebne będą:

gazety lub kolorowy papier,

szablon,

klej.

 

Opis:

Dziecko rwie na kawałki gazety lub kolorowy papier, następnie wykleja kawałkami szablon ( załącznik 1).

Do pobrania:

Załącznik 1

1. Naśladujemy zwierzęta – ulepimy kotka, pieska……..

„W zagrodzie”

Piesek szczeka: Hau, hau, hau.

Kotek miauczy: Miau, miau, miau.

Kura gdacze: Ko, ko, ko.

Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.

Gąska gęga: Gę, gę, gę.

Owca beczy: Be, be, be.

Koza meczy: Me, me, me.

Indor gulgocze: Gul, gul, gul.

Krowa ryczy: Mu, mu, mu.

Konik parska: Prr, prr, prr.

A pies warczy: Wrr, wrr, wrr

Potrzebne będą: plastelina.

Opis:

Dziecko naśladuje odgłosy zwierząt, następnie z plasteliny lepi zwierzęta.

2. Wycinanki

Potrzebne będą: kartki A4 z wzorami (wzór na kartce rysuje rodzic – propozycje poniżej),

nożyczki.

Opis:

Dziecko tnie nożyczkami śladzie.

1. Usprawnianie końców palców

Stukanie czubkami palców. Ćwiczenie to może przyjąć formę zabawy w grę na fortepianie lub

zabawy w deszcz albo w udawanie kroczącego owada.

Ćwiczenia:

• swobodne stukanie w stół wszystkimi palcami obu rąk (gra na fortepianie).

• stukanie w rytm jakiejś melodii, można stukać dwoma palcami obu rąk lub też wszystkimi

palcami.

• rytmiczne stukanie deszczu, ulewa – stukanie szybkie, kropi deszcz – stukanie wolniejsze.

2. Rysowanie na tacce z mąką.

Potrzebne będą: taca, mąka.

Dziecko rysuje na tacy z mąką.

 

Propozycje ćwiczeń 27.04.20 r.  – 30.04.20 r. 

Dopasuj odpowiedni kształt

http://pisupisu.pl/przedszkole/ksztalty

 

Wskaż odpowiedni kolor

http://pisupisu.pl/przedszkole/kolory

 

Propozycje ćwiczeń 04.05.20 r.- 08.05.20 r.

Odbijanie balona

 Ćwiczenia:

Na początku dziecko odbija balon tak aby nie spadł na podłogę;

Odbijamy w parach (rodzic –dziecko);

Dziecko próbuje odbijać balon prawą ręką, lewą rękę – na przemian;

 

Kolorowy balon

Potrzebne będą: bibuła, kolorowe kartki, nożyczki, klej, taśma klejąca.

Opis: dziecko ozdabia balon według własnego pomysłu (może to być zwierzę, podobizna twarzy itd.)

Propozycja ćwiczeń 11.05.2020 r.  – 15.05.2020 r.

1. Zadanie: Połącz takie same kształty.

Załącznik  3

2. Zadanie: Znajdź kształty i pokoloruj według schematu.

Załącznik 4

 

Propozycja ćwiczeń 18.05.2020 r.  – 22.05.2020 r.

 

Zwierzęta w zoo – Czy znasz to zwierzę?

http://pisupisu.pl/przedszkole/w-zoo

 

Karta pracy – „Odszukaj cień?”

Poniedziałek 25.05.2020r.

Ćwiczenia rozwijające orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni.

1. Zabawa przed lustrem: wskazywanie i nazywanie części ciała.

Opis: Dziecko stoi przed lustrem na polecenie rodzica wskazuje podane części ciała, dla

utrwalenia powtarza podane części ciała.

2. Ćwiczenia ruchowe z użyciem określeń przyimkowych (na, pod, za, obok itp.) np.

• kładziemy ręce na głowie, ramionach……..,

• wyciągamy ręce przed siebie,

• łapiemy się za nogę, brzuch…..,

 

01.06.2020r.

 

1. Karta pracy – Połącz kropki i pokoloruj słońce

Załącznik 1

2. Korale dla mamy

Opis: nawlekamy makaron na sznurek lub wstążka ( makaron typu „rurki”)

zał.1

Propozycja ćwiczeń na tydzień 08.06.2020r. – 12.06.2020r. 

Ćwiczenia motoryki dużej:

• naprzemienne uderzanie o podłoże palcami i piętami,

• chwytanie przedmiotów palcami nóg – np. szarfy, chusteczki, apaszki, skarpetki,

• toczenie piłki – naprzemiennie,

• podrzucanie piłki, woreczka, większej lub mniejszej zabawki,

• podskoki, przeskakiwanie przez linię narysowaną na podłodze lub skakankę,

 

Propozycja ćwiczeń 15.06.2020r. – 19.06.2020r.

  1. Barwy tęczy – zabawa rozwijająca spostrzegawczość.

Rodzic rozkłada na dywanie siedem kartek w barwach tęczy. Następnie wymienia nazwę jednej z nich. Dziecko odszukuje przedmiot (również w tym kolorze) i kładzie go na kartce. Na koniec zabawy, gdy wszystkie kolory zostaną wywołane, dziecko próbuje oszacować, których przedmiotów udało się zgromadzić najwięcej.

  1. Karta pracy – „Kolorowa gąsienica”

Załącznik nr 2

 

22.06.2020r. – 26.06.2020r.

  1. Obrysowywanie figur geometrycznych, wypełnianie konturów kreskami: poziomymi, pionowymi.

Załącznik 1

  1. Poszukiwacze skarbów – zakopujemy w piaskownicy rożne zabawki. Zadaniem dziecka jest odnalezienie wszystkich zabawek oraz nazwanie odkopanych skarbów.

 

Propozycja ćwiczeń 29-30.06.2020r.

 

  1. „Rybka” – pokoloruj rybę

Załącznik kolorowanka 

  1. Wycieczka na rowerze – zachęcam do odwiedzenia lasu albo parku, najlepiej na rowerze.

Życzę wszystkim dzieciom bezpiecznych, pięknych i pełnych przygód wakacji 😉

 Do zobaczenia!

 

Terapia pedagogiczna 5-6 latki

Propozycje ćwiczeń:

 

Rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta:

https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

Czarodziejski worek

dziecko losuje jeden przedmiot i określa: Co to jest?, Jak się nazywa? Do czego służy? (do worka możemy włożyć przedmioty związane z Wielkanocą np. koszyczek, baranek, pisanki, barwniki do jajek, blaszka do pieczenia ciasta itp.)

Udekoruj pisanki

dekorujemy pisanki według własnego pomysłu (za pomocą kredek, flamastrów, plasteliny, kolorowego papieru, kawałków gazet).

Załącznik nr 1

Ćwiczenia motoryki dużej:

– Jestem motylem- ćwiczenia swobodnego biegania,

– bieganie po prostej wyznaczonej ścieżce (można nakleić taśmę na podłodze, rozłożyć sznurek itp.)

uwaga kałuża- bieganie slalomem,

jestem ptaszkiem- skakanie obunóż,

jestem bocianem- stanie na jednej nodze.

 

Szykujemy rączki do pisania:

– uderzanie palcami o blat stołu, dywan, podłogę; zamykanie, otwieranie pięści, skubanie np. pluszaka, uginanie, splatanie palców.

– rysowanie liter, cyfr, figur, symboli na tacce z mąką- można rysować palcem, ołówkiem, piórkiem, patyczkiem, kredą itp.

Ćwiczenia grafomotoryczne:

– rysowanie szlaczków (karta pracy, załącznik 1).

 

Do pobrania:

Drzewko– układamy kompozycję (na stole lub podłodze) z różnorodnych patyczków,

tasiemek, wstążek, kolorowej wełny, kamyczków, nakrętek, spinaczy, ziemi, piasku, makaronu

itp.

Wiosenne drzewko- praca plastyczna.

Potrzebne materiały: farbki, pędzelek, kartka A4, patyczki higieniczne.

Na kartce malujemy pień drzewa i gałęzie. Następnie za pomocą patyczków namoczonych w

farbie odbijamy na gałęziach pierwsze wiosenne liście i kwiaty. Powstaną piękne prace.

Powodzenia 🙂 

 

Propozycje ćwiczeń:

Co nie pasuje? http://pisupisu.pl/przedszkole/co-nie-pasuje

Słowa na literkę… http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke

Dopasuj literki.http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki

 

Propozycje ćwiczeń 27.04.20 r.  – 30.04.20 r. 

Puzzle- zadaniem dziecka jest ułożenie puzzli oraz przyklejenie ich na kartkę.(drukujemy załącznik i rozcinamy na 6 części).

Załącznik 1

Origami- składamy motylka według instrukcji:

https://www.youtube.com/watch?v=xS5KpXZZfU0

 

Propozycje ćwiczeń 04.05.20 r.- 08.05.20 r.

Doskonalimy chwyt pęsetkowy.

Potrzebne materiały: większy pojemnik (miska, blaszka), ryż, fasola, spinacz bieliźniany(klamerka), mniejsze pojemniczki (np. kubeczki plastikowe).

Do większego pojemnika wsypujemy ryż i fasolę, mieszamy. Zadaniem dziecka jest wyciągnięcie fasolek za pomocą klamerki.

W kolejnym etapie na mniejszych pojemniczkach piszemy cyfry od 1 do 9 ( na każdym pojemniczku osobna cyfra). Zadaniem dziecka jest umieścić w każdym kubeczku tyle fasolek, ile wskazuje cyferka (za pomocą klamerki).

Karta pracy- załącznik nr 1

 

Propozycje ćwiczeń 11.05.2020 r. – 15.05.2020 r.

• Zabawy z masą solną.

Przepis na masę: 1 szklanka mąki; 1 szklanka soli; 0,5 szklanki wody.

Robimy wałeczki, ugniatamy placki, wycinamy kształty za pomocą nożyka, foremek itp.

Udanej zabawy

 • Dni tygodnia.

Utrwalamy nazwy dni tygodnia na podstawie:

-wiersza

Dzieci pana Majstra:

https://www.youtube.com/watch?v=64hgcQWKEZ0

Wymieniamy dni tygodnia, rysujemy po kolei, od najstarszego do najmłodszego, dzieci Majstra

Tygodnia.

– filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=Y5fAUZna0kI

– piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=KJiXPp1jSgQ

 

Propozycje ćwiczeń 18.05.20 r. – 22.05.2020 r.

Ćwiczenia motoryki dużej:

wykonywanie skoków zajęczych lub żabich,

chwytanie przedmiotów palcami nóg – np. szarfy, chusteczki, apaszki,

chód po skakance rozłożonej na podłodze,

układamy na podłodze dowolną cyferkę, literkę lub figurę (za pomocą sznurka, skakanki, paska….) i przechodzimy po niej.

Ćwiczenia motoryki małej:

– kalkowanie przez kalkę techniczną (można użyć papieru śniadaniowego) dowolnego obrazka, kolorowanie obrazka.

Propozycje ćwiczeń (25.05.2020-29.05.2020).

• Szukaj a znajdziesz- rodzic chowa dowolny przedmiot i podaje dziecku jak najwięcej

wskazówek dotyczących miejsca, w którym przedmiot został ukryty np.: jest koło okna, między

szafą a drzwiami, na półce obok książek, pod stolikiem…. Po odnalezieniu przedmiotu przez

dziecko, następuje zamiana ról.

• Rysowanie według poleceń słownych.

Dziecko rysuje kredkami obrazek, według poleceń rodzica:

Na środku kartki narysuj domek. Z lewej strony narysuj drzewko. Z prawej strony narysuj

kwiatek. Nad domkiem narysuj słoneczko. W prawym górnym rogu narysuj chmurkę. W lewym

górnym rogu narysuj ptaszka. Pokoloruj swój rysunek.

Zadania interaktywne:

https://www.matzoo.pl/zerowka/nad-pod-obok_47_323

https://www.matzoo.pl/zerowka/nad-pod-po-lewej-po-prawej_47_324

 

Propozycje ćwiczeń- 01.06-05.06.

Rozwijamy spostrzegawczość:

• znajdź różnice między obrazkami:

http://www.gry.pl/gra/dzungla-znajdz-roznice?adwordsKeyword=&adwordsAdgroupId=65514370286&gclid=EAIaIQobChMImouRnbXW6QIVkYeyCh3AIwZqEAAYASAAEgLjifD_BwE

• porównywanie par wyrazów- załącznik nr 1

• wskaż brakujący fragment:

http://pisupisu.pl/przedszkole/brakujacy-fragment-6

http://pisupisu.pl/przedszkole/brakujacy-fragment-7

dla chętnych: http://pisupisu.pl/przedszkole/brakujacy-fragment-13

załącznik nr 1

 

Natalia Sobczyk

 

08.06.2020- 12.06.2020

Propozycje ćwiczeń:

• Ćwiczymy percepcję słuchową.

– wsłuchaj się uważnie w odgłosy łąki i lasu, powiedz jakie zwierzęta usłyszałeś (pszczoła,

mucha, komar, pasikonik, skowronek, kukułka, dzięcioł, bocian, żaba).

– wyszukaj obrazek rozpoczynający się odpowiednią głoską – załącznik nr 2.

– znajdź rymujące się wyrazy: http://pisupisu.pl/przedszkole/pary-trzyliterowe

Załącznik nr 2

Natalia Sobczyk

 

Propozycje ćwiczeń (15.06.2020-19.06.2020)

  • Praca plastyczna- załącznik nr 1.

Wyklej wiaderko przy pomocy kolorowego papieru, bibuły, kawałków gazet itp.

Natalia Sobczyk

 

Propozycje ćwiczeń (22.06.2020-26.06.2020)

  • Historyjka obrazkowa– przyjrzyj się obrazkom, określ kolejność zdarzeń, przy każdym obrazku narysuj odpowiednią ilość kropek. Opowiedz historyjkę, staraj się wypowiadać pełnymi zdaniami.
  • Załącznik 1

 

  • Praca plastyczna- namaluj farbami plakatowymi pracę na temat: Dokąd pojadę(lub chciałbym pojechać) na wakacje. Zachęcam do przesłania wykonanych prac na adres:nsobczyk@pi-chocianow.pl.

 

 

Natalia Sobczyk

 

Propozycje ćwiczeń (29.06.2020-30.06.2020)

  • Znajdź 5 szczegółów, które odróżniają jeden obrazek od drugiego:

http://pisupisu.pl/klasa1/znajdz-roznice-krol-i-pszczolka

http://pisupisu.pl/klasa1/znajdz-roznice-hubus

  • Ćwiczymy pamięć- gra memory:

http://pisupisu.pl/klasa1/odkrywanka-6-cieniopar

http://pisupisu.pl/klasa1/odkrywamy-pary-zwierzat-6

 

Udanych wakacji!

 

Natalia Sobczyk